Tehnologie
În echiparea de bază, C4 Cactus facelift are, printre altele, aer condiționat cu reglare manuală, ecran touch cu diagonala de 7 inch, 4 boxe și port USB, precum și lumini de zi cu LED, stopuri cu LED și senzori de parcare spate.
Al doilea nivel de echipare este Feel, care include climatizare automată cu filtru de particule, sistem de navigație pe ecran touch de 7 inch, 6 boxe, proiectoare ceață cu funcție “cornering light” sau volan îmbrăcat în piele.
Mașina testată de noi a venit în echiparea de top Shine și a beneficiat de elemente suplimentare precum ștergătoare parbriz automate, senzori de parcare față și spate sau jante de aliaj de 16 inch. Pentru 300 de euro poți să beneficiezi de jantele mai mari, de 17 inch.
C4 Cactus a rămas fără turometru și după facelift, deși lipsa acestuia fusese unul dintre aspectele cele mai criticate pe anterioara versiune. Funcțiile mașinii sunt controlate prin ecranul tactil central, sistem similar cu cel din noul Peugeot 308. Softul a "înghețat" la un moment dat, dar și-a revenit după ce am repornit motorul. Meniul cuprinde comenzile pentru climatizarea automată, sistemul audio, navigație sau conexiunea cu telefonul mobil prin Bluetooth.
Fanii facilităților de mirroring vor fi fericiți să afle că C4 Cactus facelift oferă Android Auto, deci pot să folosească aplicații importante, precum Google Maps sau Waze. Asta dacă nu folosesc sistemul de navigație built-in al celor de la Citroen, care folosește hărți Tom Tom și se conectează la internet pentru a-ți oferi informații legate de trafic și de punctele de interes de pe traseu.
Să nu uităm nici de camera de marșarier, care putea să aibă o grafică mai bună, dar calitatea ei este satisfăcătoare.
În rest, la capitolul tehnologie intră și sistemele deja enumerate la capitolul Siguranță. deci pachetul oferit de C4 Cactus este unul de nivel bun.
Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.