Design
Fie că-ți place, fie că nu, C4 Cactus facelift rămâne o mașină care oferă reacții printre cele mai diverse, de obicei la extreme. Unii vor spune că e o "corcitură", ceilalți vor spune că designul său curajos și nonconformist merită apreciat în segmentul SUV-urilor de oraș.
Probabil vă amintiți de criticile vehemente la adresa sistemului Airbumps. Citroen a avut grijă ca acel sistem să fie "redus la tăcere" cu ocazia facelift-ului, însă adaugă o notă de maturitate la designul exterior și o evoluție pozitivă per total a modelului.
C4 Cactus plusează cu nenumărate posibilități de personalizare, respectiv 9 combinații pentru caroserie și alte patru pentru interior. Cert este că francezii au venit cu încă un competitor neconvențional în segmentul SUV-urilor B, alături de C3 Aircross.
Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.