Motor / Transmisie
Citroen C5 Aircross este oferit atât cu motoare diesel, cât și cu unități pe benzină. În cadrul testului național organizat de Citroen am ales motorul pe benzină de 1.6 litri PureTech capabil să ofere 181 de cai putere la 5.500 rpm și un cuplu motor de 250 Nm începând cu 1.650 rpm.
Cea mai potentă unitate pe benzină disponibilă în gama C5 Aircross este una rafinată, iar sunetele neplăcute vor invada habitaclul abia după ce acul turometrului trece de 4.500 rpm.
Motorul pe benzină este unul agil și reacționează plăcut, atât la viteze de oraș, cât și în regim extraurban. Până la 130 km/h, motorul se simte bine și nu-ți oferă impresia că poate obosi prea curând. Abia după ce treci bine de limita de viteză legală vei observa că resursele unității încep să-și atingă limitele. Tot de la 130 km/h în sus vei observa că habitaclul este inundat cu sunete mai puțin plăcute.
Motorul de 181 de cai putere este oferit exclusiv cu transmisia automată cu opt rapoarte. Francezii au reușit să pregătească o cutie bună, care nu dă semne de îndoială în momentul în care cele opt trepte se succed cu rapiditate. Totuși, transmisia se bâlbâie pe anumite retrogradări, iar în urcare apar și mici întârzieri. Dacă aceste lucruri devin deranjante, poți alege oricând să schimbi treptele de viteză cu ajutorul padelelor din spatele volanului.
Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.