Consum
Un SUV de clasă compactă cu o masă de peste 1.4 tone și un motor pe benzină de 181 CP ghidat de o transmisie automată sunt caracteristici care le vor da planurile peste cap celor care sunt în căutarea unui model frugal în materie de consum.
Traseul testului intern a inclus porțiunea de autostradă de la București la Ploiești, drumul către Brașov via Cheia și urcarea până la Hotel Peștera din Munții Bucegi. Cu un ritm destul de alert pe tot parcursul testului, la final de zi, computerul de bord a afișat un consum de 9.5 litri/100 de kilometri. În primă fază, valoare ar putea să-i sperie pe cei care sunt în căutarea cifrelor oferite de producător, însă fac o paralelă către testul lui Bogdan cu versiunea diesel de 180 CP, un episod care s-a încheiat cu un consum mediu de 8 litri/100 de kilometri.
În fișa tehnică, consumul mediu anunțat de Citroen conform standarului WLTP este curpins între 7.1 și 8.0 litri/100 de kilometri.
Din păcate, Citroen C5 Aircross nu este disponibil și cu un sistem de tracțiune intergrală, tehnologie care în segmentul compact poate fi întălnită la tot pasul, mai ales pe motorizările care trec de 150 CP. În aceste condiții, rivalii lui C5 Aircross rămân frații din Grupul PSA: Opel Grandland X și Peugeot 3008, ambele modele având consumuri puțin mai mari comparativ cu C5 Aircross în configurații similare de motor-transmisie.
Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.