Performante
Deși Citroen este unul dintre producătorii care a făcut performanță în Campionatul Mondial de Raliuri, C5 Aircross cu siguranță joacă în altă ligă. SUV-ul bate monedă pe confortul oferit și mai puțin pe partea dinamică, motiv pentru care performanțele sunt puse în plan secund.
Cu toate acestea, versiunea echipată cu motorul pe benzină de 181 CP este cea mai rapidă din gamă și vine cu valori bune pentru segmentul din care face parte: 8.2 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h. Peugeot 3008 în aceeași configurație este mai rapid cu 0.2 secunde pentru aceeași repriză, în timp ce Opel Grandland X este mai lent decât C5 Aircross cu 0.6 secunde.
Viteza maximă trecută de Citroen în fișa tehnică este de 219 km/h, aceeași valoare fiind afișată și în dreptul lui Peugeot 3008. Doar Opel Grandland X este mai rapid decât frații din Hexagon, 220 km/h fiind viteza maximă anunțată de nemți.
Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.