Interior
Imediat ce vei urca la volanul lui C5 Aircross vei descoperi o atmosferă cochetă și prietenoasă. Scaunul cu un șezut lat și moale te îmbie să petreci cât mai mult timp în compania SUV-ului francez. Suportul lateral nu este cel mai bun din segment, dar la finalul zilei, după ce am parcurs peste 250 de kilometri, m-am ridicat din scaun fără dureri lombare, semn că "fotoliul" pregătit de Citroen și-a făcut treaba excelent.
Materialele din plastic care acoperă marea majoritate a interiorul sunt plăcute la atingere, însă nu sunt chiar atât de moi pe cât te-ai aștepta. E un amestec de puncte tari și puncte slabe care formează acea atmosferă cochetă. Partea superioară a planșei de bord a fost realizată dintr-un plastic plăcut și moale, în timp ce zona inferioară nu te îmbie cu textura sa. Aceeași rețetă a fost aplicată și pentru fețele de uși, cu mențiunea că în partea superioară, acolo unde îți vei dori să-ți sprijini cotul cât timp aștepți să scapi de traficul haotic din Capitală, francezii au pregătit un material moale.
Francezii spun că la nivelul habitaclului te vei bucura de 33 de litri pentru depozitarea obiectelor. Fețele ușilor nu sunt chiar atât de încăpătoare, însă cotiera adâncă poate înghiți și obiecte de dimensiuni mai mari. Alături de cele două suporturi pentru pahare amplasate pe tunelul median vei găsi un spațiu special dedicat telefonului mobil. Pe versiunea de echipare Shine, acesta este dotat cu un sistem pentru încărcarea wireless a telefoanelor.
Scaunele spate pregătite de Citroen pot glisa (150 de mm) și se pot înclina în funcție de dorințele pasagerilor. Cu scaunele în poziția standard, portbagajul are un volum de 580 de litri. Prin culisarea scaunelor, volumul crește până la 720 de litri, iar prin rabatarea acestora, C5 Aircross poate înghiți până la 1.630 de litri.
Traseul testului național a inclus și o porțiune de soft-road, iar pe parcursul drumului, mașinile s-au murdărit destul de mult. Pentru a evita celebrele probleme cauzate de noroi atunci când cobori din mașină, Citroen vine cu o soluție extrem de interesantă. Portierele acoperă pragurile astfel încât nu îți vei mai face probleme cu privire la urmele de nori care se pot "transfera" pe pantaloni sau pe picioare atunci când cobori în grabă.
Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.