Calitate / Pret
Prețul de pornire pentru Citroen C5 Aircross este de 21.600 de euro. Pentru această sumă, francezii vin cu motorul de 1.2 litri de 130 CP și transmisie manuală cu șase trepte și cu nivelul de echipare de bază Live. Cea mai accesibilă versiune dotată cu motorul pe benzină de 1.6 litri are un preț de pornire de 26.900 de euro (varianta de echipare medie Feel).
În cadrul testului național, versiunea C5 Aircross cu motorul pe benzină de 181 CP și cutie automată cu opt trepte a fost disponibil doar în versiunea de top Shine. Prețul de pornire pentru această variantă este de 30.300 de euro, dar francezii vin cu un pachet bogat de dotări.
Printre elementele oferite pe varianta Shine se află următoarele: o zonă specială pentru încărcarea wireless a telefoanelor mobile, scaune față încălzite, climatizare pe două zone, un sistem de infotainment cu ecran tactil de 8 inch, faruri full LED, sistem de acces și pornire fără cheie, cameră pentru mersul cu spatele și senzori de parcare față/spate, jante de 19 inch din aliaj și un pachet extrem de generos de sisteme de siguranță.
În cazul lui Peugeot 3008, versiunea de top GT Line are un preț de pornire de 30.100 de euro, în timp ce Opel Grandland X în varianta Ultimate costă 31.800 de euro.
Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.