Siguranta
Organizația independentă Euro NCAP a testat C5 Aircross în urmă cu câteva luni. Inginerii au acordat patru stele SUV-ului francez atunci când acesta a venit în versiunea de bază. Dar C5 Aircross a fost testat și cu toate sistemele de asistență disponibile, iar în acest caz SUV-ul din Hexagon a fost răsplătit cu cinci stele. Deci luați un C5 Aircross dotat dacă vreți un nivel maxim al siguranței.
În varianta de bază, în cazul protecției pentru adulți, C5 Aircross a obținut un calificativ de 87%, ca urmare a protecției slabe oferite la nivelul părții inferioare a picioarelor și a protecției insuficiente la nivelul pieptului în cazul unui impact lateral puternic. SUV-ul a fost notat cu 86% pentru protecția copiilor, în timp ce pentru pietoni și alți utilizatori vulnerabili ai drumurilor a primit doar 58%. În acest caz, a fost penalizată protecția slabă la baza parbrizului. Pentru sistemele de siguranță disponibile în varianta de bază, C5 Aircross a fost notat cu 75%. Cu pachetul complet de sisteme de siguranță (disponibil standard pe versiunea de echipare Shine), calificativele au fost îmbunătățite la 67% pentru protecția pietonilor și 82% pentru tehnologiile de asistare.
Pachetul de siguranță propus de Citroen include cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, sistem pentru monitorizarea șoferului, sistem de avertizare cu privire la depășirea benzii de rulare, sistem Active Safety Brake cu funcție pentru recunoașterea pietonilor și a bicicliștilor, sistem de alertă cu privire la coliziune, sistem pentru monitorizarea unghiului mort și o tehnologie pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere.
Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.