Citroen C5 Aircross

1.6 Benzină 181 CP Aut8 Shine

Tinuta de drum

4.0

Am început testul prin a repeta obsesiv cuvântul confort. Și pe bună dreptate, pentru că C5 Aircross este despre confort. Traseul pe care am rulat nu a fost cel mai lin: ne-am "bucurat" de gropile din asfalt pe care le-am găsit pe drumul de la Ploiești către Brașov via Cheia, dar și de o porțiune de macadam de la Cabana Dichiu până la Hotel Peștera.

Iar C5 Aircross nu a făcut decât să ne ducă într-un mod confortabil la destinație. Francezii oferă pe SUV-ul compact tehnologia denumită Progressive Hydraulic Cushion, un set de amortizoare capabile să absoarbă într-un mod excelent denivelările. Există și mici scăpări. Anumite gropi vor face ca suspensiile să emită sunete mai puțin păcute la nivelul habitaclului.

Cu o astfel de caracteristică orientată către un confort extrem, C5 Aircross nu se încumetă să-ți dea vreun impuls de dinamism, în ciuda faptului că în zona consolei centrale vei găsi și un buton pe care scrie Sport. Acesta schimbă răspunsul motorului și pe cel al transmisiei, însă nu vei scăpa de ruliul pronunțat apărut atunci când abordezi viraje cu prea multă încredere. Deși mulți dintre constructori vând SUV-uri cu comportamente dinamice apropiate de cele ale hatchback-urilor, Citroen îți promite exact opusul. Iar clienții cu siguranță vor aprecia onestitatea francezilor în acest caz.

Așa cum am amintit și mai sus, C5 Aircross nu poate fi comandat cu un sistem de tracțiune integrală. Totuși, francezii au venit cu o soluție electronică denumită Grip Control. Cu ajutorul unui controller rotativ amplasat pe tunelul median, șoferul poate selecta din cinci moduri: Sand, Mud, Snow, Normal și ESP off. În funcție de selecția făcută, cuplul transmis roților de puntea față diferă, iar sistemele electronice vor oferi un alt mod de intervenție. Cu o gardă la sol de 23 de centimetri și cu acest mic ajutor electronic, C5 Aircross ar putea înfrunta cu ușurință trasee de macadam sau drumuri forestiere, însă fără acte de bravură. 

Sistemul de direcție de pe C5 Aircross nu oferă prea mult feedback cu privire la drum, însă excelează atunci când aducem în discuție ușurința cu care poate fi manevrat SUV-ul în spații înguste.  

  • Kirotractor, vineri, 26.07.2019 10:33

    Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.

  • Basil, vineri, 26.07.2019 11:20

    Nu arata si nu suna rau cele spuse in material. Legat de tractiunea integrala as zice ca nu e neaparat nevoie. Cei care il vor cumpara, nu vor iesi poate niciodata de pe asfalt, poate cel mult pe vreo bordura, peste care cred ca va trece mai usor. Pentru RO camera frontala nu filmeaza/inregistreaza traseul. Probabil din ratiuni de pret, in RO lipsesc cateva optiuni ce se gasesc de ex. in Franta. As aminti aici ambianta cu piele maro, care alaturi de alte dotari, costa, ca optiune, aprox. 2000 euro. Ce sa-i faci, veniturile romanilor sunt altele fata de cele ale francezilor.

  • Kirocamion, vineri, 26.07.2019 11:44

    Mie nu-mi place. Design cretin, cu furunculii aia zborşiţi peste tot, zici că-i tata lu' omida. Interiorul: degeaba-i confortabilă dacă te agasează grafica şi rezoluţia de 2 bani a televizoarelor, iar cutia de viteze se bâl-bâl-bâl-bâie la retrogradare. Era interesantă o comprataţie între cutia asta şi dsg-ul celor de la... alţii

  • zarnesteanu, sâmbătă, 27.07.2019 04:56

    @kiro, am avut impresia ca ai un Jimni. Suzuki inca e ok. Uite aici ):):) https://www.topgear.com/videos/top-gear-drag-races/tg-drag-races-mercedes-amg-g63-trailer-vs-suzuki-jimny

  • zarnesteanu, sâmbătă, 27.07.2019 10:24

    @kiro, sorry, am vrut sa zic Swift :):)

  • mm, luni, 29.07.2019 08:06

    imi place cum arata, dar absenta 4x4 o descalifica, pe drum alunecos nici un sistem electronic nu poate compensa 4 roti, si se mai mira lumea de ce plicticosii de la vw si fratii reusesc vanzari record...

  • hazard, miercuri, 31.07.2019 17:40

    mi imi place ca i se indoie plasticele la nici un an, ca la orice Citroen.

  • OVIDIU, miercuri, 21.08.2019 11:04

    APROPO BAIETI SUGUBATI DE STABILITATE INCERCATI SA VA DOCUMENTATI VEDETI PE Y PE CEI CARE SE OCUPA DE ASTA ADICA TESTUL ELANULUI LA VITEZA DE 77KM/H SE CHIAMA CEVA DE GENUL MANIOBRA DE ESCHIVA CEVA DE GENUL SI SURPRIZA BELICIOSILOR FATA DE CELELALTE CONCURENTE DIN CLASA C5 AIRCROSS TRECE DIN PRIMA SI SE URCA STACHETA TREPTAT PANA LA 85KM/H SUPERB PENTRU ACEASTA SUPEBA MASINA CA EXEMPLU VETI VEDEA DACA VRETI CA TOYOTA RAV NOUA GENERATIE NU TRECE NICI LA 72KM/H DE TEST URMARITI SI MIRATI-VA CACI VAD CA VA CAM STA IN GAT ACEASTA MASINA APROPO ARE DEJA UN RECORD DE VANZARI LA EI NU LA NOI

  • OVIDIU, miercuri, 21.08.2019 11:08

    APROPO CEI DE LA VOI CARE FAC TESTE AUTO CHIAR STIU CE FAC EU AM INDOIELI

  • OVIDIU, miercuri, 21.08.2019 11:12

    SISTEMUL GRIP CONTROL NU ESTE APA DE PLOAIE PROBABIL PLOUA IN CAPUL CUIVA ESTE CEEA CE TREBUIE PENTRU NOI SI ALTII CARE NU SE PLIMBA PRIN PADURI ESTE F F F BUN SI FACE CEEA CE TREBUIE IN DIFERITE CONDITII DE DRUM

  • Ducu, luni, 26.08.2019 13:42

    Masina este foarte stabila . Testul elanului: https://www.youtube.com/watch?v=rRh5BzzIuOQ

  • Marius, miercuri, 02.10.2019 11:58

    Masina este un mare fasss.

  • Bolivar, sâmbătă, 29.02.2020 11:51

    Eu zic ca masina e foarte ok, unul dintre cele mai reușite suv-uri, ca design. Mie nu mi s-a părut în nici un fel ca s-ar bâlbâi cutia. E o cutie automata cu convertizor, de la Aisin, una dintre cele mai fiabile și mai bune, folosita de Toyota și Lexus. O regăsești și pe 3008, o mașină foarte reușită. AT va fi întotdeauna diferita de CVT sau Dublu ambreiaj, fiecare are avantajele ei, Dublu ambreiaj (DCT, sau DSG ori EDC) e mai rapida, CVT mai liniara și mai lentă, mai confortabila totuși, și AT care are avantajul fiabilității fata de primele doua. Acuma depinde de fiecare ce alege. Probabil dacă ai condus alt tip de cutie automata, evident ca se simte diferit, se simte la schimbarea treptelor ceea ce e absolut normal la acest tip de cutie.