
Vizibilitate
Oglinzile laterale oferite de C5 Aircross sunt extrem de generoase și îți permit cu mare ușurință să supraveghezi traficul. Totuși, luneta nu este la fel de mare, iar ultimul rând de montanți îți vor da ceva bătăi de cap.
Chiar și montanții A îți vor oferi situații mai puțin plăcute atunci când ai de abordat viraje strânse. Pentru manevrele din orașe, Citroen propune un sistem de camere la 360 de grade capabil să-ți sară în ajutor atunci când încerci locurile înguste de parcare. Deși calitatea imaginilor nu este cea mai bună din segment, sistemul își face din plin datoria. Pachetul este disponibil opțional chiar și pe varianta Shine (525 de euro).
Versiunea de top este echipată standard și cu un sistem de lumini care sunt acționate în mod automat în funcție de trafic.
Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.