
Tehnologie
Citroen nu depune armele atunci când aducem în discuție tehnologiile disponibile pe C5 Aircross. Francezii vin cu ce au mai bun în gamă și pregătesc un pachet menit să satisfacă gusturi dintre cele mai diferite.
Instrumentarul de bord este disponibil în versiune complet digitală cu ecran de 12.3 inch. Acesta are o serie de teme prestabilite de producător, dar anumite informații pot fi personalizate. Ceasurile de bord sunt mari și pot fi citite cu ușurință, iar grafica pregătită de Citroen este una prietenoasă și ușor de asimilat.
Sistemul de infotainment compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto comunică cu pasagerii prin intermediul unui ecran tactil de 8 inch. Meniul necesită acomodare, însă vei descoperi un ecosistem simplu și facil de utilizat. Din când în când apar și mici întârzieri în momentul comenzilor.
Tot aici vom amiti și de sistemele de siguranță detaliate la capitolul dedicat, dar și de sistemul de camere video la 360 de grade. În plus, Citroen oferă și serviciul ConnectedCAM. O cameră video amplasată la nivelul parbrizului poate fotografia sau filma traseul pe care rulezi. Pentru ca experiența să fie și mai simplă, Citroen a pregătit și o aplicație destinată telefoanelor inteligente cu ajutorul căreia vei putea gestiona mai simplu conținutul media.
Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.