
Design
Așa cum afirmam și la început, Citroen a gândit întotdeauna într-un mod aparte. Francezii și-au dorit să iasă în evidență, iar designul a fost unul dintre punctele cheie. Noua revoluție în materie de design a început odată cu lansarea lui C4 Cactus și a fost continuată de noile C3 și C3 Aircross.
Iar C5 Aircross duce mai departe tradiția francezilor. Cu noul SUV dezvoltat de francezi ai două opțiuni clare: fie îți place, fie nu-ți dorești să-l mai vezi și a doua oară. O cale de mijloc nu prea există, filozofie unde întotdeauna l-am încadrat și pe Nissan Juke. E un lucru de tip "love it or hate it".
Din tot pachetul estetic oferit de francezi nu puteau lipsi celebrele Airbumps, acele zone din plastic gândite pentru a proteja anumite părți ale caroseriei. Blocurile optice alungite și elementele cromate pregătite de francezi completează pastelul cu care Citroen speră să atragă din ce în ce mai mulți clienți.
Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.