Citroen C5 Aircross
Fotoliul bunicilor
Sunt sigur că vă amintiți de vremea copilăriei și de verile petrecute la bunici. Imediat după masa de prânz, cu o carte de povești în brațe luai loc în fotoliul din colț și citeai cu voce stinsă până ațipeai preț de câteva minute. Era cel mai confortabil loc din casă. Cam acestea au fost sentimentele pe care C5 Aircross a reușit să mi le readucă la suprafață în timpul testului.
Citroen este unul dintre acei producători care de-a lungul istoriei a îndrăznit să ofere modele care nu s-au înscris în tiparul general. În cele mai multe dintre cazuri, francezii au gândit diferit, au proiectat diferit și au reușit să câștige clienți care au apreciat într-un mod aparte modelele produse în Hexagon.
Citroen a fost unul dintre producătorii care au mizat pe confortul oferit de automobilele dezvoltate. Fie că vorbim despre vechile C5 și C6, fie că aducem în discuție noua gamă Aircross, producătorul francez a reușit să ducă confortul la un nou nivel.
Iar această rețetă a fost dusă la un nou nivel odată cu lansarea lui C5 Aircross, un SUV de clasă compactă care nu promite să te transforme peste noapte în sosia lui Sebastian Loeb, ci dorește să-ți ofere confortul mult dorit indiferent de drumul ales.
În cadrul testului din România am optat pentru cea mai puternică motorizare pe benzină disponibilă în gamă: 1.6 PureTech.
Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.