Citroen C5 Aircross

1.6 Benzină 181 CP Aut8 Shine
4.2
de Cornel Șocariciu, Foto: Dragoș Savu, vineri, 26 iulie

Fotoliul bunicilor

Sunt sigur că vă amintiți de vremea copilăriei și de verile petrecute la bunici. Imediat după masa de prânz, cu o carte de povești în brațe luai loc în fotoliul din colț și citeai cu voce stinsă până ațipeai preț de câteva minute. Era cel mai confortabil loc din casă. Cam acestea au fost sentimentele pe care C5 Aircross a reușit să mi le readucă la suprafață în timpul testului. 

Citroen este unul dintre acei producători care de-a lungul istoriei a îndrăznit să ofere modele care nu s-au înscris în tiparul general. În cele mai multe dintre cazuri, francezii au gândit diferit, au proiectat diferit și au reușit să câștige clienți care au apreciat într-un mod aparte modelele produse în Hexagon.

Citroen a fost unul dintre producătorii care au mizat pe confortul oferit de automobilele dezvoltate. Fie că vorbim despre vechile C5 și C6, fie că aducem în discuție noua gamă Aircross, producătorul francez a reușit să ducă confortul la un nou nivel.

Iar această rețetă a fost dusă la un nou nivel odată cu lansarea lui C5 Aircross, un SUV de clasă compactă care nu promite să te transforme peste noapte în sosia lui Sebastian Loeb, ci dorește să-ți ofere confortul mult dorit indiferent de drumul ales.

În cadrul testului din România am optat pentru cea mai puternică motorizare pe benzină disponibilă în gamă: 1.6 PureTech.

  • Kirotractor, vineri, 26.07.2019 10:33

    Unele detalii utile aduce-n plus testul lui Cornel, deși esențialul a fost deja punctat în road-trip-ul dobrogean al lui Mircea: - consum mediu mixt oficial 5,2 l/100 km, dar real 8,5-9,0 (plus 60% - repet, diesel-mania PMC-istă nu-mi mai pare chiar patologică, deși nici cei 8 l motorină/100 km nu-s deloc puțini.) - performanțe de warm-hatch (nu doar la Vmax., ci și la sprintul 0-100 mă halește cu Swiftul meu *Sport* cică :-)), însă suspensii... vaporene - trotuare escaladabile, dar nu și iarna (aici merită amintite destule teste care au demonstrat că, în viața reală, sistemul *Grip Control* e apă de plouă. :-P) C5 Aircross oferă totuși exact ce se cere (ori se impune subtil ?!) acum nu doar la noi: - preț rezonabil - tron înalt = vizibilitate + intrare comodă-n mașină la modul obiectiv, dar și senzația subliminală a dominării traficului - spațiu interior generos, modulabil și *kid-friendly* - suspensii f. confortabile și pe gropane - putere la depășiri -- vitală pe drumurile noastre, majoritatea înguste (doar o bandă pe sens) - cutie automată -- bună/rea, nici nu se mai bagă-n seamă, doar să fie. Concluzie (subiectivă, clar): nu-i pentru mine, dar pentru alți 8-9 din 10 poate fi valabil.

  • Basil, vineri, 26.07.2019 11:20

    Nu arata si nu suna rau cele spuse in material. Legat de tractiunea integrala as zice ca nu e neaparat nevoie. Cei care il vor cumpara, nu vor iesi poate niciodata de pe asfalt, poate cel mult pe vreo bordura, peste care cred ca va trece mai usor. Pentru RO camera frontala nu filmeaza/inregistreaza traseul. Probabil din ratiuni de pret, in RO lipsesc cateva optiuni ce se gasesc de ex. in Franta. As aminti aici ambianta cu piele maro, care alaturi de alte dotari, costa, ca optiune, aprox. 2000 euro. Ce sa-i faci, veniturile romanilor sunt altele fata de cele ale francezilor.

  • Kirocamion, vineri, 26.07.2019 11:44

    Mie nu-mi place. Design cretin, cu furunculii aia zborşiţi peste tot, zici că-i tata lu' omida. Interiorul: degeaba-i confortabilă dacă te agasează grafica şi rezoluţia de 2 bani a televizoarelor, iar cutia de viteze se bâl-bâl-bâl-bâie la retrogradare. Era interesantă o comprataţie între cutia asta şi dsg-ul celor de la... alţii

  • zarnesteanu, sâmbătă, 27.07.2019 04:56

    @kiro, am avut impresia ca ai un Jimni. Suzuki inca e ok. Uite aici ):):) https://www.topgear.com/videos/top-gear-drag-races/tg-drag-races-mercedes-amg-g63-trailer-vs-suzuki-jimny

  • zarnesteanu, sâmbătă, 27.07.2019 10:24

    @kiro, sorry, am vrut sa zic Swift :):)

  • mm, luni, 29.07.2019 08:06

    imi place cum arata, dar absenta 4x4 o descalifica, pe drum alunecos nici un sistem electronic nu poate compensa 4 roti, si se mai mira lumea de ce plicticosii de la vw si fratii reusesc vanzari record...

  • hazard, miercuri, 31.07.2019 17:40

    mi imi place ca i se indoie plasticele la nici un an, ca la orice Citroen.

  • OVIDIU, miercuri, 21.08.2019 11:04

    APROPO BAIETI SUGUBATI DE STABILITATE INCERCATI SA VA DOCUMENTATI VEDETI PE Y PE CEI CARE SE OCUPA DE ASTA ADICA TESTUL ELANULUI LA VITEZA DE 77KM/H SE CHIAMA CEVA DE GENUL MANIOBRA DE ESCHIVA CEVA DE GENUL SI SURPRIZA BELICIOSILOR FATA DE CELELALTE CONCURENTE DIN CLASA C5 AIRCROSS TRECE DIN PRIMA SI SE URCA STACHETA TREPTAT PANA LA 85KM/H SUPERB PENTRU ACEASTA SUPEBA MASINA CA EXEMPLU VETI VEDEA DACA VRETI CA TOYOTA RAV NOUA GENERATIE NU TRECE NICI LA 72KM/H DE TEST URMARITI SI MIRATI-VA CACI VAD CA VA CAM STA IN GAT ACEASTA MASINA APROPO ARE DEJA UN RECORD DE VANZARI LA EI NU LA NOI

  • OVIDIU, miercuri, 21.08.2019 11:08

    APROPO CEI DE LA VOI CARE FAC TESTE AUTO CHIAR STIU CE FAC EU AM INDOIELI

  • OVIDIU, miercuri, 21.08.2019 11:12

    SISTEMUL GRIP CONTROL NU ESTE APA DE PLOAIE PROBABIL PLOUA IN CAPUL CUIVA ESTE CEEA CE TREBUIE PENTRU NOI SI ALTII CARE NU SE PLIMBA PRIN PADURI ESTE F F F BUN SI FACE CEEA CE TREBUIE IN DIFERITE CONDITII DE DRUM

  • Ducu, luni, 26.08.2019 13:42

    Masina este foarte stabila . Testul elanului: https://www.youtube.com/watch?v=rRh5BzzIuOQ

  • Marius, miercuri, 02.10.2019 11:58

    Masina este un mare fasss.

  • Bolivar, sâmbătă, 29.02.2020 11:51

    Eu zic ca masina e foarte ok, unul dintre cele mai reușite suv-uri, ca design. Mie nu mi s-a părut în nici un fel ca s-ar bâlbâi cutia. E o cutie automata cu convertizor, de la Aisin, una dintre cele mai fiabile și mai bune, folosita de Toyota și Lexus. O regăsești și pe 3008, o mașină foarte reușită. AT va fi întotdeauna diferita de CVT sau Dublu ambreiaj, fiecare are avantajele ei, Dublu ambreiaj (DCT, sau DSG ori EDC) e mai rapida, CVT mai liniara și mai lentă, mai confortabila totuși, și AT care are avantajul fiabilității fata de primele doua. Acuma depinde de fiecare ce alege. Probabil dacă ai condus alt tip de cutie automata, evident ca se simte diferit, se simte la schimbarea treptelor ceea ce e absolut normal la acest tip de cutie.