Design

4.5

Acum e acum. Cei care se vor uita la Citroen C5X se împart în două tabere: cei care aruncă cu flori și cei care aruncă cu roșii. Nu o să spun că am apreciat întotdeauna mărcile curajoase, care au spart monotonia cu un design pe care nu îl înțelege nimeni. După mine, curajul a devenit o calitate rară în industria auto. Așa că Citroen C5X are șansa de „a face o figură frumoasă”, cum se zice în fotbal.

Partea frontală vine cu noua filosofie de design Citroen, cu faruri înguste, minimaliste, cu LED. Posteriorul, dacă îmi este permisă blasfemia, mă trimite cu gândul la Porsche Panamera. E ceva acolo: rotunjirea hayon-ului, cele două eleroane, nu știu. Totuși, cred că posteriorul e ușor cam țanțoș, ridicat, parcă vrând să îți arate formele voluptoase.

Clienții vor avea la dispoziție jante de 19 inch, oferite standard. Oricum, altele nu există. Gama de culori de caroserie este și ea îndrăzneață. Una peste alta, nimic spectaculos în materie de personalizare. Pentru că spectaculosul e oferit standard.

  • ds, joi, 07.04.2022 09:00

    Senzația că este o struțo-cămilă am avut-o și eu, când o privești din anumite unghiuri este cam urâțică. Spre exemplu, în chiar prima fotografie pare o mașină făcută din două bucăți, fața de sedan, spatele de suv coupe. Și chiar, de ce neo-sedan? Bine, având în vedere ce inovații a adus Citroen de-a lungul timpului, este posibil să vedem o nouă clasă, cea a neo-sedanelor. De remarcat spațiul generos de la interior și faptul că bordul și consola centrală nu sunt sufocate de butoane și butonașe.

  • Daniel, joi, 07.04.2022 10:28

    Comparatia cu Passat Alltrack sau Octavia Scout e putin fortata evident, pentru ca ambele au ceea ce Citroen se face ca nu baga de seama :) .... Tractiune integrala?...

  • pipo, joi, 07.04.2022 11:00

    Superb Scout are/avea si variante cu tractiune fata dar cu Passat Alltrack nu inteleg comparatia, din cate stiu nu sunt variante decat 4x4 ! Pare o masina practica ,dar parca cu un aspect "fortat" prea elegant sau invers ! Dar consumul cred ca va fi principala problema la acest model, cuplul este prea mic pt. o asemenea caroserie si cine isi cumpara asa ceva in general o face si pt. calatorii cu familia, bagaje si toate cele - ceea ce va duce la valori mari ale consumului .

  • xxx, joi, 07.04.2022 12:20

    Passat, Mondeo, Talisman game over, Citroen are o infima șansă sa vândă ceva intr-un segment care s-a restrâns mult. Tracțiune integrala pe un sedan, este o frecție la un picior de lemn! Ajuta cu absolut nimic!

  • bravos, joi, 07.04.2022 20:24

    @ AM, Mirica la toate masinile testate,vorbesti de liniaritatea schimbarii la cutia de viteze. noi nu prea stim ce inseamna.te rugam sa ne explici.

  • Brabus, joi, 07.04.2022 21:25

    @BravOs, Liniaritatea schimbării înseamnă că schimbătorul se mișcă liniar, nu circular, triunghiular, dreptunghiuliar:)))))

  • quest, vineri, 08.04.2022 20:04

    @Brabus No,tre sa fii jurnajist auto

  • Andrei, duminică, 10.04.2022 18:07

    Urata la exterior, si fara imaginatia franceza, la interior. Va fi un nou ''succes'' in vanzari. Nota 4.3/5 ca la toate masinile, desi asta e de 3.5/5.