Calitate / Pret
Pentru a avea un Cupra Formentor VZ livrat acasă, va trebui să scoți din buzunar minim 52.600 de euro. De aici încep discuțiile pentru SUV-ul de 310 CP. Până la prețul final de 62.200 de euro, ca în cazul modelului nostru de test, e cale lungă.
Numai vopseaua exterioară, numită Petrol Blue Matt, a costat 2.200 de euro extra. Ce-i drept, complet meritați. Alte opțiuni scumpe au fost sistemul de frânare Brembo (2.432 euro), acoperișul panoramic (1.416 euro), scaunele sport îmbrăcate în piele (1.535 euro), dar și jantele de aliaj ușor de 19 inch, în valoare de 1.135 euro.
În standard vei primi destul de mult echipament pe Formentor VZ. Lucruri precum blocurile optice spate cu LED, camera de marșarier, climatizarea pe trei zone, diferențialul electronic cu alunecare limitată, farurile full-LED, geamurile atermice, keyless entry, dar și volanul supersport multifuncțional cu butoane satelit sunt incluse.
Așa cum spuneam, dacă ignorăm variantele din cadrul grupului VAG (care sunt fix aceeași mașină, dar cu altă siglă, precum Tiguan R), alternativele disponibile în acest segment de performanță sunt doar de la producători premium.
Un BMW X2 M35i are un preț de pornire de 57.715 euro, în timp ce Mercedes-AMG GLA 35 pornește de la 58.570 euro. Iar dansul cu opționalele sigur o să te arunce mai sus decât o face Formentor VZ.
Mda... Total neinteresant brand. Cu un spate copiat după Porsche Cayenne coupe 2019 și o parte frontală comună, fără să rupă gură târgului, cu un ecran proțăpit în mijlocul bordului, fără pic de inspirație, este departe de ceea ce oferă diviziile de competiții sau premium ale altor firme. Desigur, sunt subiectiv, dar mi se pare insipid dintoate punctele de veder. Și, în final, care este prețul? 52.600 cât ziceți că este prețul minim, sau 46.210 cum este trecut în tabelul cu detalii? Nu de alta, dar la banii ăștia mai pui 6-7000 și te orientezi spre un XC 60 Recharge, care este cu totul altceva.