Interior

4.0

Designul interior al unui Formentor îți va aduce aminte imediat de platforma pe care este construit. Până la urmă, dacă exteriorul este unic în gama grupului VAG, unele asemănări cu alți frați de platformă se pot observa la interior.

Stilistic, vorbim de o planșă de bord simplă, cu linii curate, dominată de ecranul de 12 inch, poziționat fix în mijloc. Sub el vei observa consola centrală familiară; schimbătorul de viteze este identic cu ce vei găsi pe o multitudine de modele Volkswagen, Seat, Skoda și chiar Porsche.

Finisajele sunt la nivelul la care ne-au obișnuit cei de la grupul VAG, iar materialele folosite vor varia în funcție de cât de adânci sunt buzunarele tale. Modelul nostru de test purta un interior din piele albastră, asortat cu nuanța folosită la exterior.

Scaunele față sunt, cu siguranță, punctul culminant. Nu numai că arată de parcă au fost date jos dintr-un F16, dar oferă și un nivel de confort ridicat, combinat cu o cantitate neașteptată de suport lateral, pentru momentele în care vrei să te distrezi la volan. Volanul de dimensiuni perfecte completează un pachet demn de o mașină cu pretenții sportive.

Dacă e vorba de reproșuri, putem menționa ergonomia unor comenzi ale sistemului de climatizare, care au devenit acum zone sensibile la atingere, în loc de clasicele butoane/rotițe cu care ne-am obișnuit. Dar, pe Formentor încă mai avem butoane clasice pe volan, ceea ce a fost o mare ușurare pentru subsemnatul.

Spațiul este și el îndestulător, chiar și pentru persoane mai înalte, inclusiv pe scaunele din spate, unde persoane de 1.80 metri înălțime nu ar avea o problemă să călătorească, chiar și pentru perioade mai lungi de timp.

Cât despre spațiul din portbagaj, ai la dispoziție 420 de litri, cel mai mic, comparativ cu rivalii menționați anterior, care se laudă cu 470 de litri (X2), respectiv 435 de litri (GLA).

  • ds, marţi, 03.01.2023 11:10

    Mda... Total neinteresant brand. Cu un spate copiat după Porsche Cayenne coupe 2019 și o parte frontală comună, fără să rupă gură târgului, cu un ecran proțăpit în mijlocul bordului, fără pic de inspirație, este departe de ceea ce oferă diviziile de competiții sau premium ale altor firme. Desigur, sunt subiectiv, dar mi se pare insipid dintoate punctele de veder. Și, în final, care este prețul? 52.600 cât ziceți că este prețul minim, sau 46.210 cum este trecut în tabelul cu detalii? Nu de alta, dar la banii ăștia mai pui 6-7000 și te orientezi spre un XC 60 Recharge, care este cu totul altceva.

  • DanG, marţi, 03.01.2023 14:57

    @ds Are sasiu de 7R, deci din punctul asta de vedere masina sigur e bomba, ramane doar pretul care si mie mi se pare exagerat pentru un Seat. Chiar daca nu mi-as cumpara asa ceva, mie design-ul imi place, e si modern si are si ceva italienesc in el.

  • Cp, miercuri, 04.01.2023 18:16

    Toate modelele au un standard de dotare foarte ridicat. Eu am varianta de baza, motorizare 1.5 tsi, cu maxim de optionale necesare. Este o masina cu elemente si dotari premium, la pret rezonabil. In raportul pret-beneficiu nu intra niciun alt brand. La un pret de catalog de 37k, ii lipseste trapa, scaune scoica, full piele. In rest, are tot, inclusiv toate elementele de siguranta activa si pasiva. Intradevar, motorizarile mari au preturi pe masura, dar trebuie sa ne obisnuim cu asta. Pentru articol, felicitari! P.S.: ai uitat de acces keyless si portbagaj cu pedala. Si pe astea le-am pus in optionale. Pretul final a fost considerabil mai mic.

  • Andrei, miercuri, 11.01.2023 17:10

    O gramada de bani si nici macar capac de motor sau amortizor de capota nu are. Cu astea doua costa 70000 euro, modelul asta ''premium''. Inca o masina 4.5/5, ha, ha!

    Svejk6969, miercuri, 01.03.2023 01:24

    Nu știu de unde iti iei informațiile dar mașina nu costa atât.