Performante

4.5

O privire scurtă peste specificațiile tehnice ale noului Formentor VZ îți va confirma aproape imediat ceea ce bănuiai: mașina asta nu e lentă deloc. Disponibil cu Launch Control în standard, Formentor poate atinge 100 km/h, de pe loc, în doar 4.9 secunde, un timp greu de bătut. Dar mai lent decât el al unui Golf R.

Practic, Formentor VZ este la egalitate cu rivalul bavarez amintit mai sus, BMW X2 M35i având nevoie de fix același timp pentru a atinge această viteză de referință, cu ai săi 306 CP și 450 Nm cuplu. Alternativa din Stuttgart, deși are aproape același nivel de putere ca rivalul din Munchen, are 50 de Nm lipsă și cântărește un pic mai mult. Chiar și așa, cu un timp de 5.2 secunde de la 0 la 100 km/h, nu putem spune că e un model lent, ci doar mai lent decât Cupra Formentor VZ.

Însă, toate cele trei modele sunt la egalitate perfectă la capitolul viteză maximă, toate trei fiind limitate la 250 km/h.

  • ds, marţi, 03.01.2023 11:10

    Mda... Total neinteresant brand. Cu un spate copiat după Porsche Cayenne coupe 2019 și o parte frontală comună, fără să rupă gură târgului, cu un ecran proțăpit în mijlocul bordului, fără pic de inspirație, este departe de ceea ce oferă diviziile de competiții sau premium ale altor firme. Desigur, sunt subiectiv, dar mi se pare insipid dintoate punctele de veder. Și, în final, care este prețul? 52.600 cât ziceți că este prețul minim, sau 46.210 cum este trecut în tabelul cu detalii? Nu de alta, dar la banii ăștia mai pui 6-7000 și te orientezi spre un XC 60 Recharge, care este cu totul altceva.

  • DanG, marţi, 03.01.2023 14:57

    @ds Are sasiu de 7R, deci din punctul asta de vedere masina sigur e bomba, ramane doar pretul care si mie mi se pare exagerat pentru un Seat. Chiar daca nu mi-as cumpara asa ceva, mie design-ul imi place, e si modern si are si ceva italienesc in el.

  • Cp, miercuri, 04.01.2023 18:16

    Toate modelele au un standard de dotare foarte ridicat. Eu am varianta de baza, motorizare 1.5 tsi, cu maxim de optionale necesare. Este o masina cu elemente si dotari premium, la pret rezonabil. In raportul pret-beneficiu nu intra niciun alt brand. La un pret de catalog de 37k, ii lipseste trapa, scaune scoica, full piele. In rest, are tot, inclusiv toate elementele de siguranta activa si pasiva. Intradevar, motorizarile mari au preturi pe masura, dar trebuie sa ne obisnuim cu asta. Pentru articol, felicitari! P.S.: ai uitat de acces keyless si portbagaj cu pedala. Si pe astea le-am pus in optionale. Pretul final a fost considerabil mai mic.

  • Andrei, miercuri, 11.01.2023 17:10

    O gramada de bani si nici macar capac de motor sau amortizor de capota nu are. Cu astea doua costa 70000 euro, modelul asta ''premium''. Inca o masina 4.5/5, ha, ha!

    Svejk6969, miercuri, 01.03.2023 01:24

    Nu știu de unde iti iei informațiile dar mașina nu costa atât.