Consum

3.5

Nu cred că va exista vreun client de Cupra Formentor VZ care să spună: vreau ca mașina mea să bată recorduri de eficiență.

Pe parcursul exploatării mele, Cupra Formentor VZ a afișat un consum mediu de aproximativ 14 litri/100 kilometri, într-un București destul de aglomerat. Important aici este să menționăm faptul că această valoare depinde mult de cât de greu vă este piciorul drept. Practic, poți ține lucrurile în frâu dacă te abții de la abuzarea pedalei de accelerație. Dacă nu, poți vedea și numere peste 20 litri/100 kilometri.

Pe autostradă, la o viteză medie de 130 km/h, consumul afișat de Cupra Formentor VZ a fost de aproximativ 9 litri/100 kilometri. Pe drumuri naționale, acest consum a scăzut până la 7 litri/100 kilometri. Pentru posteritate, cei de la Cupra spun că acest model ar trebui să aibă un consum mediu de 7.7 litri/100 kilometri.

În ceea ce privește rivalii acestei mașini, aceștia cam lipsesc. Cel puțin în segmentul modelelor de volum, Cupra Formentor are un avantaj clar asupra concurenței. Singurele modele care se compară în ceea ce privește specificațiile tehnice sunt cele germane, premium, precum BMW X2 M35i sau Mercedes-AMG GLA 35, ambele folosind motoare de 2 litri, cu un pic peste 300 CP și ambele considerabil mai scumpe.

BMW X2 M35i are un consum mediu oficial declarat de 8.1 litri/100 kilometri, în timp ce alternativa AMG are un consum declarat de 7.5 litri/100 kilometri.

  • ds, marţi, 03.01.2023 11:10

    Mda... Total neinteresant brand. Cu un spate copiat după Porsche Cayenne coupe 2019 și o parte frontală comună, fără să rupă gură târgului, cu un ecran proțăpit în mijlocul bordului, fără pic de inspirație, este departe de ceea ce oferă diviziile de competiții sau premium ale altor firme. Desigur, sunt subiectiv, dar mi se pare insipid dintoate punctele de veder. Și, în final, care este prețul? 52.600 cât ziceți că este prețul minim, sau 46.210 cum este trecut în tabelul cu detalii? Nu de alta, dar la banii ăștia mai pui 6-7000 și te orientezi spre un XC 60 Recharge, care este cu totul altceva.

  • DanG, marţi, 03.01.2023 14:57

    @ds Are sasiu de 7R, deci din punctul asta de vedere masina sigur e bomba, ramane doar pretul care si mie mi se pare exagerat pentru un Seat. Chiar daca nu mi-as cumpara asa ceva, mie design-ul imi place, e si modern si are si ceva italienesc in el.

  • Cp, miercuri, 04.01.2023 18:16

    Toate modelele au un standard de dotare foarte ridicat. Eu am varianta de baza, motorizare 1.5 tsi, cu maxim de optionale necesare. Este o masina cu elemente si dotari premium, la pret rezonabil. In raportul pret-beneficiu nu intra niciun alt brand. La un pret de catalog de 37k, ii lipseste trapa, scaune scoica, full piele. In rest, are tot, inclusiv toate elementele de siguranta activa si pasiva. Intradevar, motorizarile mari au preturi pe masura, dar trebuie sa ne obisnuim cu asta. Pentru articol, felicitari! P.S.: ai uitat de acces keyless si portbagaj cu pedala. Si pe astea le-am pus in optionale. Pretul final a fost considerabil mai mic.

  • Andrei, miercuri, 11.01.2023 17:10

    O gramada de bani si nici macar capac de motor sau amortizor de capota nu are. Cu astea doua costa 70000 euro, modelul asta ''premium''. Inca o masina 4.5/5, ha, ha!

    Svejk6969, miercuri, 01.03.2023 01:24

    Nu știu de unde iti iei informațiile dar mașina nu costa atât.