4.6
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 3 ianuarie

Forme cu fond

Nu vă faceți griji dacă nu ați aflat până acum despre brandul Cupra. Lansat de sine stătător abia în 2018, Cupra își găsește originile în brandul spaniol Seat, fiind, practic, divizia sa de competiții încă din anul 1985. Pe atunci, Cupra Racing înlocuia Seat Sport.

De-a lungul timpului, specialiștii de la Cupra au concurat într-o multitudine de raliuri, cu rezultate deloc neglijabile, iar lumea a început să ciulească urechile. Ulterior, mai marii Seat au decis că folosirea acestui nume pe modele normale, de stradă, cu ceva mai multă putere, nu ar fi un lucru neapărat rău. Astfel s-a născut versiunea Cupra a modelului Seat Leon, de exemplu.

Ei bine, încurajați de experimente similare executate de rivalii lor tradiționali, cei de la Seat au decis să ducă lucrurile și mai departe iar în 2018 au decis să creeze un nou sub-brand, cu numele diviziei de competiție născută în anii 1980.

Dar pentru a avea cu adevărat succes și pentru a dovedi lumii că nu se joacă, cei de la Cupra aveau nevoie de mai mult. Nu doar câteva modificări punctuale pe modelele cu sigla Seat. Deși Ateca a spart gheața cum se cuvine, publicul cerea mai mult.

Astfel a luat naștere Formentor, primul model din gama producătorului spaniol care poate fi cumpărat doar cu sigla arămie.

FILMUL DE PREZENTARE AL MAȘINII NOASTRE DE TEST

  • ds, marţi, 03.01.2023 11:10

    Mda... Total neinteresant brand. Cu un spate copiat după Porsche Cayenne coupe 2019 și o parte frontală comună, fără să rupă gură târgului, cu un ecran proțăpit în mijlocul bordului, fără pic de inspirație, este departe de ceea ce oferă diviziile de competiții sau premium ale altor firme. Desigur, sunt subiectiv, dar mi se pare insipid dintoate punctele de veder. Și, în final, care este prețul? 52.600 cât ziceți că este prețul minim, sau 46.210 cum este trecut în tabelul cu detalii? Nu de alta, dar la banii ăștia mai pui 6-7000 și te orientezi spre un XC 60 Recharge, care este cu totul altceva.

  • DanG, marţi, 03.01.2023 14:57

    @ds Are sasiu de 7R, deci din punctul asta de vedere masina sigur e bomba, ramane doar pretul care si mie mi se pare exagerat pentru un Seat. Chiar daca nu mi-as cumpara asa ceva, mie design-ul imi place, e si modern si are si ceva italienesc in el.

  • Cp, miercuri, 04.01.2023 18:16

    Toate modelele au un standard de dotare foarte ridicat. Eu am varianta de baza, motorizare 1.5 tsi, cu maxim de optionale necesare. Este o masina cu elemente si dotari premium, la pret rezonabil. In raportul pret-beneficiu nu intra niciun alt brand. La un pret de catalog de 37k, ii lipseste trapa, scaune scoica, full piele. In rest, are tot, inclusiv toate elementele de siguranta activa si pasiva. Intradevar, motorizarile mari au preturi pe masura, dar trebuie sa ne obisnuim cu asta. Pentru articol, felicitari! P.S.: ai uitat de acces keyless si portbagaj cu pedala. Si pe astea le-am pus in optionale. Pretul final a fost considerabil mai mic.

  • Andrei, miercuri, 11.01.2023 17:10

    O gramada de bani si nici macar capac de motor sau amortizor de capota nu are. Cu astea doua costa 70000 euro, modelul asta ''premium''. Inca o masina 4.5/5, ha, ha!

    Svejk6969, miercuri, 01.03.2023 01:24

    Nu știu de unde iti iei informațiile dar mașina nu costa atât.