Forme cu fond
Nu vă faceți griji dacă nu ați aflat până acum despre brandul Cupra. Lansat de sine stătător abia în 2018, Cupra își găsește originile în brandul spaniol Seat, fiind, practic, divizia sa de competiții încă din anul 1985. Pe atunci, Cupra Racing înlocuia Seat Sport.
De-a lungul timpului, specialiștii de la Cupra au concurat într-o multitudine de raliuri, cu rezultate deloc neglijabile, iar lumea a început să ciulească urechile. Ulterior, mai marii Seat au decis că folosirea acestui nume pe modele normale, de stradă, cu ceva mai multă putere, nu ar fi un lucru neapărat rău. Astfel s-a născut versiunea Cupra a modelului Seat Leon, de exemplu.
Ei bine, încurajați de experimente similare executate de rivalii lor tradiționali, cei de la Seat au decis să ducă lucrurile și mai departe iar în 2018 au decis să creeze un nou sub-brand, cu numele diviziei de competiție născută în anii 1980.
Dar pentru a avea cu adevărat succes și pentru a dovedi lumii că nu se joacă, cei de la Cupra aveau nevoie de mai mult. Nu doar câteva modificări punctuale pe modelele cu sigla Seat. Deși Ateca a spart gheața cum se cuvine, publicul cerea mai mult.
Astfel a luat naștere Formentor, primul model din gama producătorului spaniol care poate fi cumpărat doar cu sigla arămie.
FILMUL DE PREZENTARE AL MAȘINII NOASTRE DE TEST
Mda... Total neinteresant brand. Cu un spate copiat după Porsche Cayenne coupe 2019 și o parte frontală comună, fără să rupă gură târgului, cu un ecran proțăpit în mijlocul bordului, fără pic de inspirație, este departe de ceea ce oferă diviziile de competiții sau premium ale altor firme. Desigur, sunt subiectiv, dar mi se pare insipid dintoate punctele de veder. Și, în final, care este prețul? 52.600 cât ziceți că este prețul minim, sau 46.210 cum este trecut în tabelul cu detalii? Nu de alta, dar la banii ăștia mai pui 6-7000 și te orientezi spre un XC 60 Recharge, care este cu totul altceva.