Design
Nu ai cum să confuzi Cupra Formentor cu orice alta mașină de pe drum. Atunci când s-au apucat de desenat, designerii brandului spaniol au avut o singură cerință de la management: să facă un model unic în gamă. Cu siguranță au reușit.
Nu numai că Formentor e imposibil de confundat cu alte modele din gama Cupra sau Seat, dar reușește asta fără a se confunda cu alt brand. E o diferență subtilă, dar importantă.
Blocurile optice față și spate seamănă dramatic cu cele folosite pe Leon, de exemplu, dar nu ai putea spune de la distanță că cele două seamănă. Ciudat, nu?
Deși unele forme sunt similare, cele două mașini sunt inconfundabile la sfârșitul zilei, iar asta este cu adevărat impresionant. Cât despre modelul VZ și mai ales cel testat de noi, nici nu vă pot spune câți oameni au întors capul după el.
Culoarea mată de la exterior, combinată cu detaliile arămii de pe siglă sau roți, aduce în prim plan un contrast de zile mari. Adaugă și etrierele roșii ale sistemului de frânare Brembo în ecuație și ai de-a face cu un efect de senzație atunci când parchezi oriunde.
Mda... Total neinteresant brand. Cu un spate copiat după Porsche Cayenne coupe 2019 și o parte frontală comună, fără să rupă gură târgului, cu un ecran proțăpit în mijlocul bordului, fără pic de inspirație, este departe de ceea ce oferă diviziile de competiții sau premium ale altor firme. Desigur, sunt subiectiv, dar mi se pare insipid dintoate punctele de veder. Și, în final, care este prețul? 52.600 cât ziceți că este prețul minim, sau 46.210 cum este trecut în tabelul cu detalii? Nu de alta, dar la banii ăștia mai pui 6-7000 și te orientezi spre un XC 60 Recharge, care este cu totul altceva.