Interior
Cupra se vrea a fi un brand cu aspirații premium, tocmai de aceea materialele și finisajele pe care le întâlnești în habitaclu sunt de bună calitate. Majoritatea zonelor sunt acoperite cu material moale, pe care îl regăsim în partea superioară și mediană a bordului. Și pe portiere, desigur.
Avem, apoi, o inserție din plastic texturat, care se întinde pe toată lățimea bordului. Același element îl regăsim și pe tunelul median.
Plasticul tare nu putea să lipsească, dar este prezent, în mare parte, în partea inferioară a habitaclului. În partea din spate este ceva mai prezent decât în față.
Accentele în culoarea cuprului sunt semnătura mărcii spaniole, așadar sunt și ele prezente în număr mare. Dau o notă de culoare interiorului, la fel și benzile LED care ies cel mai tare în evidență noaptea sau în condiții de lumină slabă.
Terramar propune un habitaclu foarte aerisit, din punct de vedere al butoanelor fizice. Numărul lor a fost redus la minim, majoritatea funcțiilor fiind preluate de ecranul central al sistemului multimedia. Din fericire, volanul integrează, încă, destul de multe butoane fizice.
Ele sunt bine grupate și au dimensiuni destul de mari, așadar le poți utiliza fără probleme și fără să îți distragă atenția de la drum. Butonul de pornire/oprire a motorului este situat pe volan, în partea dreaptă. În stângă ai butonul care îți permite să comuți între modurile de rulare.
O mențiune am de făcut aici. Atunci când selectezi un anumit mod de rulare, acesta îți este indicat printr-o pictogramă mică pe instrumentarul de bord. Mi-ar fi plăcut ca acest lucru să îți fie indicat și pe ecranul central, pentru a fi mai vizibil.
Având în vedere că selectorul transmisiei automate a fost montat pe coloana de direcție, consola centrală este mai aerisită. Tot din această cauză, aici regăsești multe spații de depozitare. Ai un loc dedicat pentru cheie, două suporturi pentru pahare și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile.
Că tot am pomenit de spații de depozitare, buzunarele portierelor sunt foarte generoase. Același lucru se poate spune și despre cotiera centrală.
În standard, scaunele sport, cu tetieră integrată, sunt îmbrăcate în material textil de culoare albastră. Mașina testată de noi avea tapițeria, opțională, din piele ecologică în culoarea Burgundy. Dacă bifezi această dotare, primești ornamente în culoarea cuprului și pe scaunele față.
Chiar dacă nu am petrecut foarte mult timp la volan, sau pe scaunul pasagerului din dreapta, scaunele au fost confortabile și oferă un suport lateral bun. Bancheta poate găzdui, fără probleme, trei pasageri.
Configurația plug-in hybrid afectează spațiul de încărcare al portbagajului, deci trebuie să iei în considerare acest detaliu dacă te gândești la această versiune. Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul lui Terramar PHEV poate "înghiți" 490 de litri de bagaje.
Dacă bifezi o versiune cu motor termic, volumul portbagajului pornește de la 602 litri.
Renault Rafale E-Tech propune un portbagaj de 465 de litri, Alfa Romeo Tonale PHEV pierde acest duel cu 385 de litri, iar Hyundai Tucson PHEV este campion cu 558 de litri.
chiar ne prefacem ca e normal ca masina asta sa coste aproape 60k euro?