Dacia Duster

1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP 4x4 Man6 Prestige

Interior

4.0

După 10 zile petrecute în interiorul lui Duster, pot spune, cu mâna pe inimă, că mașina a evoluat fantastic. Simți asta mai ales atunci când ai în față distanțe lungi. Insonorizarea este net superioară, habitaclul fiind mult mai bine izolat de zgomotul la rulare. Nu perfect, dar diferențele sunt imense față de prima generație.

Scaunele au devenit mult mai confortabile. E din nou un pas uriaș, având în vedere că din precedentul Duster aveai șanse să cobori cu dureri de spate. Materialele au fost și ele îmbunătățite considerabil și, chiar dacă au rămas destul de tari în tot habitaclul, textura lor este una plăcută și sunt mult mai digerabile tactil.

Au apărut multe zone în care și butoanele au făcut un salt uriaș. Să luăm drept exemplu manetele folosite pentru acționarea semnalizării și a ștergătoarelor. Ar mai fi și butoanele climatizării automate, care au un finisaj "nemțesc", clar și se simt foarte plăcut. Tot comenzile climatizării automate vorbesc și despre îmbunătățirile aduse ergonomiei, ele fiind ușor de folosit pe timp de noapte, de exemplu.

Amplasarea sistemului Media Nav Evolution ceva mai sus pe planșa de bord este, de asemenea, o modificare importantă, pentru că nu trebuie să îți dezlipești privirea de la drum pentru mult timp. Deasupra sistemului Media Nav există un fel de adâncitură care ar trebui să servească drept suport pentru telefonul mobil, dar nu v-aș sfătui să-l lăsați acolo, pentru că o să zboare la primul viraj abordat cu aplomb.

Și la capitolul spații de depozitare s-au făcut progrese. Buzunarele portierelor față și spate au devenit acum mult mai încăpătoare. În portierele față pot încăpea chiar și patru sticle de 0.5 litri. Avem apoi un spațiu cu suprafață aderentă pe bord, în fața pasagerului, util pentru aparate electronice sau telefoane mobile. 

Spațiul de pe consola centrală nu este însă tocmai revoluționar. Avem un loc pentru telefonul mobil, generos dar fără suprafață aderentă, avem un suport prea mic pentru pahare și o cotieră lipsă. Există doar un mâner montat pe scaunul șoferului. Util și confortabil pentru cel de la volan, dar fără spații de depozitare.

Pe locurile din spate, locul garantat picioarelor nu excelează. Este decent, dar cu siguranță există modele în segment care stau mai bine la acest capitol. Cât privește portbagajul, acesta vine cu o capacitate de 467 de litri pe versiunea cu 4x2, ceea ce înseamnă că în cazul versiunii noastre cu 4x4 scade la doar 411 litri. Este mai mare decât în cazul SUV-urilor mici, dar la limita celor compacte. 

  • eee, vineri, 23.02.2018 10:37

    Enorm progres, felicitari dacia, multumin Renault ca ne invata cum sa facem masini. Modelul nou de Duster este efectiv frumos pe strada si exprima calitate si arata foarte bine, comparabil cu SUV-uri mult mai scumpe decat el

  • bbb, vineri, 23.02.2018 13:08

    @Bogdan: In primul test Duster-ul 1.5 dci avea izolarea fonica "SILENTIOASA", acum e incadrata la "ZGOMOTOASA". De ce? http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-noul-dacia-duster-15-dci-110-cp-edc-81281.html

  • dany, vineri, 23.02.2018 16:31

    1. Suspensia spate e in continuare multilink pe spate la 4x4 si punte rigida pt 4x2? 2. De ce nu introduceti testul clasic al germanilor: demaraj 0-100 km/h, franare 100-0 km/h, slalom cu jaloanele la 18 m? 3. Poate s-ar merita si ceva ”rococo-uri” gen testul elanului, nu credeti? PS nu inteleg moda asta cu oglinzile gri metalizat

  • ProfiBv, vineri, 23.02.2018 16:45

    @Bogdan legat de .... " La finalul expediției, computerul de bord a indicat un consum de 6.5 litri/100 de kilometri." care era media de viteza afisata in bord la final ?

  • nume, vineri, 23.02.2018 21:09

    O fi facand cutia manuala prea multa galagie :))))))) Pana si vizibiltatea a scazut intre timp. Poate de la culoarea galbena, cum ar zice popescu, a caroseriei.

  • nume, vineri, 23.02.2018 21:29

    PS: de cand au farurile de Duster forma unui patrat?

  • unu, sâmbătă, 24.02.2018 13:09

    o fi fost mai cald afara si nu mai purtau caciula pe urechi :)

  • Stefi, duminică, 25.02.2018 11:27

    Toti jurnalistii care au testat masina,inclusiv voi, au fost surprinsi de nivelul de silentiozitate (fata de generatia precedenta).

  • adi, duminică, 25.02.2018 15:35

    Felicitari...asta este un TEST DRIVE! 2100 km....nu cand va plimbati juma' de ora prin Bucuresti si dupaia va dati cu parerea. De Duster ce sa zic, mult mai bun decat cel precedent dar haideti sa nu exageram. tot urat a ramas la exterior si tot ieftineala e la interior (materiale, aspect etc)

  • StM, duminică, 25.02.2018 16:59

    Inteleg comparatia cu Vitara, ca are 4x4, dar cu masinile alea bune de urcat borduri ca sunt inalte si...cam atat, de la Peugeot, sau fratele Kadjar 1.5 cu 4x2, ce ati avut? Trebuiau sa iasa la numar sau cum? Nu poti compara Dusterul 4x4 cu masini care au fost gandite pentru altceva si care, intr-o zapada mai mare, cedeaza! Sau un noroi ceva mai mare! Alea sunt doar pentru sosea, ca sa vada unii traficul de mai sus! Dusterul e pentru altceva! Si fata de generatia precedenta e mult mai bun! Probabil ca asta va conta in Vest, ca la noi tot sh-urile de 10 ani sunt mai bune....pentru unii!

  • xxx, luni, 26.02.2018 12:59

    Duster 4x4 poate sa facă mult mai mult decât toate celelalte, dar nu este o mașină off-road, nu înțeleg de unde atâta înverșunare pentru a încerca imposibilul! Nu cred ca cineva ar da 20000€ pe o mașină noua pentru ca apoi s-o rupă in doua. Am citit încă o data articolele, concluzia mea este: Nota 3,9 are doua variante 1. nu exista un plus fata de Dusterul model vechi sau poate acesta a fost supraapreciat prima data 2. cotația este severa Rog Automarket sa decidă, ca m-ați băgat in ceata!

  • user001, miercuri, 28.02.2018 00:48

    Nici eu nu inteleg de ce nu se include un test real 0-100km/h si se preia doar cel de la producator.Una din "jucariile" mele ajunge la 100km/h cu 2 secunde mai putin decat zice producatorul.(luata de noua,nu se pune problema ca a umblat cineva la ea).Pe langa asta,puteti include test 100-0 cum a zis cineva mai sus(desi conteaza mult anvelopele),slalom,consum instant la diferite viteze,turatia motorului la diferite viteze,in diferite trepte de viteza,masurarea zgomotului la interior cu un smartphone sau cu un aparat special pentru asa ceva,test faruri noaptea si multe alte asemenea teste mai practice,mai obiective si mai reale,asa...ca vi se pare voua ca este mai zgomotoasa dar la ultimul articol ati spus ca este silentioasa,sau ca face suta in 12-13 secunde dar defapt,in realitate face in 10 si chestii de genul,nu prea ne lamuresc.

  • cosmin, marţi, 20.03.2018 14:03

    ati scris ca volumul portbagajului la 4x4 scade la 411litri. in specificatiile de la finalul articolului, e trecut 4x4 si 467litri. pana la urma, ce volum are portbagajul in relatie cu 4x2 si 4x4???