Interior
După 10 zile petrecute în interiorul lui Duster, pot spune, cu mâna pe inimă, că mașina a evoluat fantastic. Simți asta mai ales atunci când ai în față distanțe lungi. Insonorizarea este net superioară, habitaclul fiind mult mai bine izolat de zgomotul la rulare. Nu perfect, dar diferențele sunt imense față de prima generație.
Scaunele au devenit mult mai confortabile. E din nou un pas uriaș, având în vedere că din precedentul Duster aveai șanse să cobori cu dureri de spate. Materialele au fost și ele îmbunătățite considerabil și, chiar dacă au rămas destul de tari în tot habitaclul, textura lor este una plăcută și sunt mult mai digerabile tactil.
Au apărut multe zone în care și butoanele au făcut un salt uriaș. Să luăm drept exemplu manetele folosite pentru acționarea semnalizării și a ștergătoarelor. Ar mai fi și butoanele climatizării automate, care au un finisaj "nemțesc", clar și se simt foarte plăcut. Tot comenzile climatizării automate vorbesc și despre îmbunătățirile aduse ergonomiei, ele fiind ușor de folosit pe timp de noapte, de exemplu.
Amplasarea sistemului Media Nav Evolution ceva mai sus pe planșa de bord este, de asemenea, o modificare importantă, pentru că nu trebuie să îți dezlipești privirea de la drum pentru mult timp. Deasupra sistemului Media Nav există un fel de adâncitură care ar trebui să servească drept suport pentru telefonul mobil, dar nu v-aș sfătui să-l lăsați acolo, pentru că o să zboare la primul viraj abordat cu aplomb.
Și la capitolul spații de depozitare s-au făcut progrese. Buzunarele portierelor față și spate au devenit acum mult mai încăpătoare. În portierele față pot încăpea chiar și patru sticle de 0.5 litri. Avem apoi un spațiu cu suprafață aderentă pe bord, în fața pasagerului, util pentru aparate electronice sau telefoane mobile.
Spațiul de pe consola centrală nu este însă tocmai revoluționar. Avem un loc pentru telefonul mobil, generos dar fără suprafață aderentă, avem un suport prea mic pentru pahare și o cotieră lipsă. Există doar un mâner montat pe scaunul șoferului. Util și confortabil pentru cel de la volan, dar fără spații de depozitare.
Pe locurile din spate, locul garantat picioarelor nu excelează. Este decent, dar cu siguranță există modele în segment care stau mai bine la acest capitol. Cât privește portbagajul, acesta vine cu o capacitate de 467 de litri pe versiunea cu 4x2, ceea ce înseamnă că în cazul versiunii noastre cu 4x4 scade la doar 411 litri. Este mai mare decât în cazul SUV-urilor mici, dar la limita celor compacte.
Enorm progres, felicitari dacia, multumin Renault ca ne invata cum sa facem masini. Modelul nou de Duster este efectiv frumos pe strada si exprima calitate si arata foarte bine, comparabil cu SUV-uri mult mai scumpe decat el