Siguranta
Pentru că Duster a devenit o mașină extrem de populară în Europa, organizația EuroNCAP s-a grăbit să testeze noua generație a SUV-ului de la Mioveni. Nu cred că se aștepta nimeni la cinci stele din partea unui model de buget. Dacia a promis minim trei stele și s-a ținut de promisiune.
Duster a obținut punctaj maxim pentru protecția pasagerilor adulți în cazul unui impact lateral. În cazul impactului frontal, protecția oferită la nivelul genunchilor este bună, însă anumite componente ale planșei de bord de pe partea șoferului ar putea prezenta riscuri pentru accidentări.
Protecția oferită copiilor în cazul unui impact frontal sau lateral a fost bună, cu excepția rezultatelor obținute la nivelul pieptului unui copil de 6 ani în cazul unui impact frontal.
Pietonii beneficiază în general de o protecție bună la nivelul capului în cazul unui impact, însă Euro NCAP menționează rezultate slabe la baza parbrizului și de-a lungul montanților parbrizului. Bara de protecție a oferit o protecție bună pentru picioare în toate testele realizate.
Pe baza acestor rezultate, Dacia Duster a primit un nivel de protecție de 71% pentru pasagerii adulți și de 66% pentru pasagerii copii. De asemenea, organizația a acordat un calificativ de 56% pentru protecția pietonilor și de numai 37% pentru sistemele de siguranță disponibile.
Chiar dacă pare un punctaj mediocru, să nu uităm că, în cadrul aceleiași sesiuni, EuroNCAP a retestat o serie de modele mai vechi, unele notate cu cinci stele în urmă cu mai mulți ani. Este cazul actualului Alfa Romeo Giulietta, care a fost retrogradat de la cinci la trei stele. Și Fiat Punto a fost retestat și a primit zero stele.
Actualul Kia Stonic, unul din rivalii lui Duster a primit, de asemenea, trei stele. Însă echipat cu toate sistemele de siguranță, mai multe decât în cazul lui Duster, Stonic a urcat la cinci stele.
Concluzia este că nu poți lua 5 stele EuroNCAP fără să ai în dotare sisteme precum frânarea automată de urgență, asistentul de menținere a mașinii în bandă sau cititorul de semne de circulație. Duster are (opțional) doar asistent de unghi mort, care e un pas bun înspre "armata" de sisteme de acest tip care-și fac loc ușor-ușor pe modele din toate segmentele. Însă mai este cale lungă până când le vom vedea și pe restul instalate pe Duster. Și probabil că atunci aceste sisteme nu vor mai fi îndeajuns de "valoroase" ca azi în notarea EuroNCAP.
Enorm progres, felicitari dacia, multumin Renault ca ne invata cum sa facem masini. Modelul nou de Duster este efectiv frumos pe strada si exprima calitate si arata foarte bine, comparabil cu SUV-uri mult mai scumpe decat el