
Motor / Transmisie
Așadar, vrei un Duster 3 cu tracțiune integrală? Singura opțiune este motorizarea pe benzină, de 1.2 litri TCe, mild-hybrid, care oferă 130 de cai putere la 4.500 de rotații pe minut și 205 Nm cuplu la 1.750 de rotații pe minut.
Propulsorul cu trei cilindri este surprinzător de dinamic, mai ales la viteze mici. Începe să tragă, cu adevărat, după ce acul turometrului trece de 2.000 de rotații pe minut, însă pe o plajă destul de scurtă. Din cauza configurației cu trei cilindri, unitatea TCe este destul de gălăgioasă și emite vibrații, mai ales la ralanti.
Așadar, la viteze mici, cei 130 de cai putere par suficienți, dar la viteze de 90-100 de km/h vei observa că nu mai au același elan.
Transmisia manuală cu 6 trepte nu are cea mai precisă timonerie din industrie, iar treptele sunt destul de scurte. Cu siguranță, versiunea cu tracțiune integrală și transmisie automată va fi mai populară printre clienții acestui model.
Spuneam că această motorizare integrează și un sistem mild-hybrid. Bateria are o capacitate redusă, de 0.8 kWh, așadar nu poate fi vorba despre o autonomie pur electrică. Rolul acestui sistem este să reducă emisiile și consumul de combustibil, intervenind la pornirea de pe loc și la oprire.
Tot atunci când staționezi, la semafor de pildă, sistemul mild-hybrid ține sistemele în viață pentru o durată mai lungă de timp decât un sistem Start/Stop simplu.
Sunt curios cât durează până apar snobii fără bani, aspiratoare de deșeuri din Germania. Și, desigur, pacientul site-ului, inexorabil de la Bălăceanca, zis și jenică_o_are_mică. Altfel, felicitări Dacia. De remarcat în special designul care nu e doar matur, mai ales în comparație cu prima generație, dar e mai reușit decât la multe alte modele cu ifose premium. O mașină cinstită și practică pentru clienți cu "common sense". Mi-ar plăcea ca Dacia sa vina și cu niște break-uri cu design și echipare asemănătoare Duster și Bigster. Da, încă e o piață pentru asa ceva.