
Consum
Pentru această motorizare, Dacia declară un consum mediu de 6 litri/100 de km.
În mediul urban, noi am avut un consum de 8.1 litri/100 de km, ceea ce nu este deloc rău pentru un SUV, cu tracțiune integrală și motor pe benzină. În mediul extra-urban, la viteze de drum național, computerul de bord a indicat un consum de 5.4 litri/100 de km.
Pe autostradă, consumul a crescut la 7.2 litri/100 de km.
Duster este poziționat destul de ciudat, cumva între segmente, astfel că nu este ușor să îi găsești un rival direct. Chiar și așa, voi face o încercare.
Primul rival care îmi vine în minte, apropiat ca performanțe și preț, este Suzuki Vitara cu motor de 1.4 litri, mild-hybrid, tracțiune integrală Allgrip și transmisie manuală cu 6 rapoarte. Consumul declarat pentru această versiune? 5.3 litri/100 de km.
Apoi mă gândesc la KGM Korando. KGM, adică fostul SsangYong. Așadar, Korando, cu propulsor de 1.5 litri GDI, cutie de viteze manuală, cu 6 rapoarte și tracțiune integrală opțională. Consum? 7.6 litri/100 de km.
Sunt curios cât durează până apar snobii fără bani, aspiratoare de deșeuri din Germania. Și, desigur, pacientul site-ului, inexorabil de la Bălăceanca, zis și jenică_o_are_mică. Altfel, felicitări Dacia. De remarcat în special designul care nu e doar matur, mai ales în comparație cu prima generație, dar e mai reușit decât la multe alte modele cu ifose premium. O mașină cinstită și practică pentru clienți cu "common sense". Mi-ar plăcea ca Dacia sa vina și cu niște break-uri cu design și echipare asemănătoare Duster și Bigster. Da, încă e o piață pentru asa ceva.