Interior
Jogger e construit pe aceeași platformă ca frații săi, Logan și Sandero Stepway, cel din urmă fiind folosit ca „inspirație” pentru Jogger. Practic, cele două sunt identice atât în interior cât și în exterior, până în dreptul montantului B.
Asta înseamnă că avem fix aceeași planșă de bord, aceleași scaune și aceleași materiale folosite. Așa cum menționam și în testul din ianuarie, Jogger nu poate oferi materiale premium la interior, având în vedere prețul la care este oferit. Vei avea parte de mult plastic tare peste tot, dar care se va dovedi robust de-a lungul timpului.
Pe modelele mai bine dotate, precum cel oferit nouă, vei avea o bucată de material textil pe planșa de bord, care mai alungă din monotonia apăsătoare a gri-ului. Partea cea mai bună aici sunt scaunele, care au fost împrumutate de la Renault și oferă acum un confort mult mai bun decât pe vechile modele Dacia.
Schimbările mai importante se petrec pe al doilea rând de scaune. Pentru a putea oferi un nivel de spațiu adecvat pentru cei de pe al treilea rând de scaune, designerii Dacia au recurs la câteva trucuri. Pe lângă plafonul înălțat cu 4 centimetri, și la interior vei observa câteva detalii interesante.
De exemplu, al doilea rând de scaune este rabatabil, indiferent de versiunea pe care o alegi. Dar acest rând este montat cu câțiva centimetri mai aproape de scaunele din față, pentru a oferi celor de pe ultimul rând mai mult loc. Practic, spătarele rândului doi de scaune sunt poziționate în fața deschizăturii ușii, lucru observabil atunci când privești rama ușii din spate, cu portiera deschisă. Asta limitează locul pe care îl au cei de pe rândul doi de scaune. Iar faptul că acestea nu sunt culisante poate fi o problemă pentru cei mai înalți.
Persoanele de circa 1.8 metri înălțime nu vor avea probleme pe niciun rând de scaune, dar dacă ești ceva mai înalt, e posibil să atingi cu genunchii scaunele din față.
După ce am testat versiunea cu 7 locuri în Franța, pentru a doua întâlnire cu Jogger am decis să vedem cum se descurcă versiunea cu 5 locuri. Ne-ar fi plăcut ca, în acest caz, scaunele de pe rândul doi să fie poziționate ceva mai în spate, dar o astfel de soluție tehnică ar fi fost costisitoare. Nicio problemă, însă, pentru că Jogger rămâne astfel una dintre cele mai practice mașini din industrie la ora actuală, oferind 708 litri de stocare în portbagaj. Mai mult, dacă pliezi scaunele de pe rândul doi, spațiul total ajunge la peste 1.800 de litri.
Pentru a vă face o idee cu privire la cât de mult spațiu ai la dispoziție aici, Skoda Octavia Scout oferă maxim 610 litri în portbagaj, și 1.740 de litri cu scaunele pliate.
Bun de aruncat