Siguranta
De curând, Dacia Jogger a fost în centrul atenției, modelul autohton fiind testat de către EuroNCAP și primind un rating de doar o stea. Ei bine, povestea din spatele acestui rating e un pic mai complicată decât pare.
În mod normal, Jogger ar prelua rating-ul de două stele al fratelui Sandero Stepway dar, pentru că Jogger e disponibil și cu al treilea rând de scaune, iar acestea nu sunt dotate cu avertizor de cuplare a centurii de siguranță, mașina a fost depunctată. Conform celor de la Dacia, implementarea unui astfel de sistem de avertizare ar fi însemnat instalarea unui cablu suplimentar, ceea ce ar fi făcut scoaterea scaunelor de pe rândul trei imposibilă.
Chiar și așa, Jogger a fost penalizat pentru lipsa sistemelor active de siguranță, destul de costisitoare. La impact, modelul Dacia s-a descurcat bine. Jogger a obținut 70% din punctajul maxim pentru protecția pasagerilor adulți, 72% pentru protecția pasagerilor copii, 41% pentru protecția pietonilor și 42% pentru sistemele de asistență.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, Dacia Jogger vine în standard cu frânare automată în situații de urgență, o funcție activă între 7 și 170 de km/h. Modelul de familie poate fi echipat, opțional, cu sistem de monitorizare a unghiului mort (care detectează chiar și motociclete) și asistent la pornirea în rampă.
Bun de aruncat