Motor / Transmisie
Dacia Spring este disponibilă în continuare cu două motorizări 100% electrice. Versiunea de 45 de cai putere este rezervată nivelului de echipare de bază, denumit Essential, iar versiunea de 65 de cai putere poate fi comandată alături de nivelurile de echipare Expression și Extreme.
Așa cum spuneam, în cadrul testului internațional din Franța, eu am condus versiunea Extreme, așadar am avut la dispoziție 65 de cai putere pur electrici și 113 Nm disponibili instant.
Știm deja de la versiunea pre-facelift că motorul electric de 65 CP este la fel de compact ca și cel de 45 CP, așadar ocupă cam același spațiu. Are rulmenți noi, ceea ce înseamnă că rotorul se învârte mai repede.
Vestea bună este că, în ciuda tuturor îmbunătățirilor primite, noul Spring este cu doar 6 kilograme mai greu decât modelul pre-facelift. Avem, așadar, o masă proprie de 984 de kilograme. Deci Spring cântărește, în continuare, sub o tonă și este singura electrică cu această performanță.
Cele 6 kilograme nu afectează foarte mult performanțele motorului de 65 de cai putere. Spring este în continuare o mașină fâșneață, mai ales la plecările de pe loc și atunci când calci accelerația la viteze cuprinse între 50 și 70 km/h.
Adică fix intervalul unde contează, pentru că aici vei utiliza cel mai mult o Dacia Spring, având în vedere că vorbim despre un model care țintește o utilizare preponderent urbană.
Dacă, totuși, te aventurezi în afara orașului, am remarcat că Spring 65 se descurcă decent și în cazul unei depășiri la 80 km/h sau chiar 90 km/h. După 100 de km/h, cifrele de pe vitezometru nu se mai succed cu aceeași rapiditate.
Probabil cea mai notabilă îmbunătățire este modul B pe care l-a primit transmisia automată. Nu poți regla nivelul de recuperare a energiei, dar frânarea pe care o implică modul B este bună chiar și așa în modul "default".
Desigur, sistemul ar fi putut avea o calibrare mai fină, dar, având în vedere că este o premieră pentru modelul Spring, inginerii Dacia au timp să lucreze la asta.
Oricum ar fi, modul B ajută la maximizarea autonomiei. Dacă vrei mai mult, ai în continuare butonul Eco. Pe scurt, acesta limitează viteza maximă la 100 km/h și înjumătățește cei 65 de cai putere. Deci ai de ales: performanțe sau autonomie mai mare?
Daca masina a primit o stea la testele NCAP, voi de ce i-ati dat 3 stele?