Motor / Transmisie

4.0

Dacia Spring este disponibilă în continuare cu două motorizări 100% electrice. Versiunea de 45 de cai putere este rezervată nivelului de echipare de bază, denumit Essential, iar versiunea de 65 de cai putere poate fi comandată alături de nivelurile de echipare Expression și Extreme.

Așa cum spuneam, în cadrul testului internațional din Franța, eu am condus versiunea Extreme, așadar am avut la dispoziție 65 de cai putere pur electrici și 113 Nm disponibili instant.

Știm deja de la versiunea pre-facelift că motorul electric de 65 CP este la fel de compact ca și cel de 45 CP, așadar ocupă cam același spațiu. Are rulmenți noi, ceea ce înseamnă că rotorul se învârte mai repede.

Vestea bună este că, în ciuda tuturor îmbunătățirilor primite, noul Spring este cu doar 6 kilograme mai greu decât modelul pre-facelift. Avem, așadar, o masă proprie de 984 de kilograme. Deci Spring cântărește, în continuare, sub o tonă și este singura electrică cu această performanță.

Cele 6 kilograme nu afectează foarte mult performanțele motorului de 65 de cai putere. Spring este în continuare o mașină fâșneață, mai ales la plecările de pe loc și atunci când calci accelerația la viteze cuprinse între 50 și 70 km/h.

Adică fix intervalul unde contează, pentru că aici vei utiliza cel mai mult o Dacia Spring, având în vedere că vorbim despre un model care țintește o utilizare preponderent urbană.

Dacă, totuși, te aventurezi în afara orașului, am remarcat că Spring 65 se descurcă decent și în cazul unei depășiri la 80 km/h sau chiar 90 km/h. După 100 de km/h, cifrele de pe vitezometru nu se mai succed cu aceeași rapiditate.

Probabil cea mai notabilă îmbunătățire este modul B pe care l-a primit transmisia automată. Nu poți regla nivelul de recuperare a energiei, dar frânarea pe care o implică modul B este bună chiar și așa în modul "default".

Desigur, sistemul ar fi putut avea o calibrare mai fină, dar, având în vedere că este o premieră pentru modelul Spring, inginerii Dacia au timp să lucreze la asta.

Oricum ar fi, modul B ajută la maximizarea autonomiei. Dacă vrei mai mult, ai în continuare butonul Eco. Pe scurt, acesta limitează viteza maximă la 100 km/h și înjumătățește cei 65 de cai putere. Deci ai de ales: performanțe sau autonomie mai mare?

  • DanG, vineri, 12.07.2024 10:50

    Daca masina a primit o stea la testele NCAP, voi de ce i-ati dat 3 stele?

  • Bolnavul cu voturi multiple, vineri, 12.07.2024 11:16

    Acum am mănuța ocupată dar să vezi câte voturi vă dau când termin...

  • Banditos, vineri, 12.07.2024 11:21

    ...manuteLE !

  • PMC, vineri, 12.07.2024 16:19

    Incredibil... Jaful asta sa coste 21000. Wow...

  • Cretinul Dacia, vineri, 12.07.2024 19:48

    În sfârșit un articol cu mașina mea preferată, cel mai bun BEV din lume, vinde_de rupe.... anul trecut. :)))))))))))))))

  • Matei, vineri, 12.07.2024 22:00

    Îl cheamă Mână Iute.

  • oricine, luni, 15.07.2024 09:21

    Ăsta da jurnalism în spiritul epocii pe care o trăim. Ni se spune de mașina producătorului de la Mioveni și de inginerii de aici care nu știu ce au făcut de parcă donfengul vopsit ar avea vreo treabă cu oamenii de acolo. În schimb nu ni se spune nimic despre faptul ( fiind produsă în china) dacă îi va crește sau nu prețul conform cerințelor UE de a finanța războiul pe care îl încălzesc și pe care vor să îl treacă la faza 2.

  • Flavius, luni, 15.07.2024 11:20

    "Dacia Spring rămâne cea mai accesibilă electrică din Europa. În România, modelul mărcii de la Mioveni pornește de la 16.900 de euro. Mai obții un discount de la dealer, mai pui și subvenția Rabla Plus, de 5.000 de euro, așa că prețul de pornire poate să scadă destul de mult. Nivelul de echipare Extreme pornește de la 19.900 de euro. După bifarea unor dotări opționale, prețul mașinii testate de noi a urcat la 21.200 de euro. În tot acest timp, noul Citroen e-C3 pornește, la noi în țară, de la 23.300 de euro." Patetic este modul in care vreti s-o scoateti in fata Citroenului !!! 1- Versiunea de 16.900euro NU ARE NICI MACAE AER CONDITONAT(In Romania este inutilizabila) .Chiar daca se vorbeste de versiunile de baza , nu poti compara preturile pentru ca dotarile sunt foaaaarte diferite. Versiunea Dacia care are dotari similare cu versiunea de baza de la Citroen e aia " cu ceva dotari" care sare la 21.200 euro pretul DE ASTAZI -cu doar 2100euro mai putin decat Citroenul (nu aia de 16.900). 2-500euro de la Rabla primeste si Citroenul iar daca este sa vorbim despre discounturi Citroen castiga detasat! Dacia de regula iti mai da cate un pres in timp ce cu francezii se poate discuta de discounturi in bani. 3- In timp ce Dacia va creste in timp pretul pentru ca s-au introdus taxe vamale (deja s-a anuntat asta) Citroenul nu are aceasta problema fiind produs in Slovacia in fabrica in care s-au produs tripletii C1 , Peugeot 107 si Toyota Aygo-diferenta de pret se va reduce si mai mult . 4- Ce obtii pentru 2100 euro azi (maine mai putin) in plus de la Citroen E C3 : 5 locuri in loc de 4 , autonomie cu 50% mai mare (326 in loc de 225), putere cu 75% mai mare ( 113 in loc de 654) , viteza ceva mai mare (135km/h LIMITATA in loc de 125km/h storsi cu greu), acceleratie si demaraj mai bune 5.Incarcare D.C. STANDARD de 100kw in loc de 30 kw. contra cost.Incarcare AC standard la fel ( 7KW)dar optional se poate avea 11KW

  • Flavius, luni, 15.07.2024 11:28

    La Dacia la 21.100 euro nu ai incarcare DC. Pentru aia mai platesti 600 euro suplimentar. Cat despre bagaje -e cam la fel: dacia 306l , Citroen 310. La spatiul oferit pasagerilor castiga detasat Citroenul0

  • PMC, luni, 15.07.2024 17:46

    @Flavius, ai dreptate. Citroenul e o optiune infinit mai buna pt cine vrea electrocaZnica.

  • xxx, marţi, 16.07.2024 14:03

    Un C3 electric model de baza YOU full (cu încărcare DC inclusa, este adevărat un pic mai ieftina cu aer condiționat manual ) 24352€. Varianta MAX (pentru obraz subțire roti de 17”) 27952€. Toate cu TVA fără rabla sau alte deduceri Ce sa zic, după mine, amândouă sunt mașini urate! Pentru restul fiecare își face calculul, nu este nimenea deținătorul soluției optime

  • @gunoaie electrice, joi, 18.07.2024 18:42

    Ce mai face blackout-ul? Cum rămâne cu încărcarea peste noapte?!? Zic așa... pe termen lung... cam pe când nu veți mai putea să încărcați mizeria decât de acasă, în timpul zilelor în care nu mai folosiți mizeria! :)))))))))

  • @gunoaie electrice, marţi, 06.08.2024 22:16

    -92% pt șpring în primele 6 luni YOY. ... and it's gone, pufff!!! :))))))))))))))