Consum
Am tot vorbit despre autonomie, dar acum am ajuns la momentul în care îți spun cât poate acoperi noul Spring Extreme cu un plin de baterie. Potrivit fișei cu specificații tehnice, acumulatorul de 26.8 kWh (capacitatea a rămas la fel) promite o autonomie de până la 225 de kilometri în ciclul mixt WLTP.
Noi am preluat mașina cu bateria încărcată complet, iar bordul indica o autonomie de 213 kilometri. De unde această diferență? În primul rând, temperatura exterioară (de peste 30 de grade) afectează negativ performanțele oricărei baterii.
Traseul nostru a însumat 95 de kilometri de drumuri preponderent naționale. Sistemul de climatizare a fost tot timpul pornit și nu am apăsat butonul Eco nici măcar o dată. Am circulat, ce-i drept, cu transmisia în modul B.
La finalul zilei, consumul indicat de mașină a fost de 12.2 kWh/100 de km. Clima și alte sisteme au utilizat 1.5 kWh/100 de km. Autonomia rămasă a fost de 117 kilometri.
Am obținut chiar mai puțin decât cifrele oficiale de consum (13.5 kWh/100 de km), așadar putem spune că noul Spring stă foarte bine la capitolul eficiență.
În ceea ce privește încărcarea, la o stație rapidă DC de 30 kW, acumulatorul lui Spring Extreme ajunge de la 20% la 80% în 45 de minute. Dacă utilizezi o priză AC de 7 kW, repriza 20-100% durează circa 11 ore.
Dacia Spring a cam rămas fără rivali, așa că cel mai apropiat model de electrica mărcii de la Mioveni este noul Citroen e-C3. Acesta oferă 113 CP, așadar și consumul declarat de producător este ceva mai mare: 17.1 kWh/100 de km.
Desigur, și autonomia este mai mare: 326 de kilometri cu un plin de energie.
Daca masina a primit o stea la testele NCAP, voi de ce i-ati dat 3 stele?