Consum

4.5

Am tot vorbit despre autonomie, dar acum am ajuns la momentul în care îți spun cât poate acoperi noul Spring Extreme cu un plin de baterie. Potrivit fișei cu specificații tehnice, acumulatorul de 26.8 kWh (capacitatea a rămas la fel) promite o autonomie de până la 225 de kilometri în ciclul mixt WLTP.

Noi am preluat mașina cu bateria încărcată complet, iar bordul indica o autonomie de 213 kilometri. De unde această diferență? În primul rând, temperatura exterioară (de peste 30 de grade) afectează negativ performanțele oricărei baterii.

Traseul nostru a însumat 95 de kilometri de drumuri preponderent naționale. Sistemul de climatizare a fost tot timpul pornit și nu am apăsat butonul Eco nici măcar o dată. Am circulat, ce-i drept, cu transmisia în modul B.

La finalul zilei, consumul indicat de mașină a fost de 12.2 kWh/100 de km. Clima și alte sisteme au utilizat 1.5 kWh/100 de km. Autonomia rămasă a fost de 117 kilometri.

Am obținut chiar mai puțin decât cifrele oficiale de consum (13.5 kWh/100 de km), așadar putem spune că noul Spring stă foarte bine la capitolul eficiență.

În ceea ce privește încărcarea, la o stație rapidă DC de 30 kW, acumulatorul lui Spring Extreme ajunge de la 20% la 80% în 45 de minute. Dacă utilizezi o priză AC de 7 kW, repriza 20-100% durează circa 11 ore.

Dacia Spring a cam rămas fără rivali, așa că cel mai apropiat model de electrica mărcii de la Mioveni este noul Citroen e-C3. Acesta oferă 113 CP, așadar și consumul declarat de producător este ceva mai mare: 17.1 kWh/100 de km.

Desigur, și autonomia este mai mare: 326 de kilometri cu un plin de energie.

  • DanG, vineri, 12.07.2024 10:50

    Daca masina a primit o stea la testele NCAP, voi de ce i-ati dat 3 stele?

  • Bolnavul cu voturi multiple, vineri, 12.07.2024 11:16

    Acum am mănuța ocupată dar să vezi câte voturi vă dau când termin...

  • Banditos, vineri, 12.07.2024 11:21

    ...manuteLE !

  • PMC, vineri, 12.07.2024 16:19

    Incredibil... Jaful asta sa coste 21000. Wow...

  • Cretinul Dacia, vineri, 12.07.2024 19:48

    În sfârșit un articol cu mașina mea preferată, cel mai bun BEV din lume, vinde_de rupe.... anul trecut. :)))))))))))))))

  • Matei, vineri, 12.07.2024 22:00

    Îl cheamă Mână Iute.

  • oricine, luni, 15.07.2024 09:21

    Ăsta da jurnalism în spiritul epocii pe care o trăim. Ni se spune de mașina producătorului de la Mioveni și de inginerii de aici care nu știu ce au făcut de parcă donfengul vopsit ar avea vreo treabă cu oamenii de acolo. În schimb nu ni se spune nimic despre faptul ( fiind produsă în china) dacă îi va crește sau nu prețul conform cerințelor UE de a finanța războiul pe care îl încălzesc și pe care vor să îl treacă la faza 2.

  • Flavius, luni, 15.07.2024 11:20

    "Dacia Spring rămâne cea mai accesibilă electrică din Europa. În România, modelul mărcii de la Mioveni pornește de la 16.900 de euro. Mai obții un discount de la dealer, mai pui și subvenția Rabla Plus, de 5.000 de euro, așa că prețul de pornire poate să scadă destul de mult. Nivelul de echipare Extreme pornește de la 19.900 de euro. După bifarea unor dotări opționale, prețul mașinii testate de noi a urcat la 21.200 de euro. În tot acest timp, noul Citroen e-C3 pornește, la noi în țară, de la 23.300 de euro." Patetic este modul in care vreti s-o scoateti in fata Citroenului !!! 1- Versiunea de 16.900euro NU ARE NICI MACAE AER CONDITONAT(In Romania este inutilizabila) .Chiar daca se vorbeste de versiunile de baza , nu poti compara preturile pentru ca dotarile sunt foaaaarte diferite. Versiunea Dacia care are dotari similare cu versiunea de baza de la Citroen e aia " cu ceva dotari" care sare la 21.200 euro pretul DE ASTAZI -cu doar 2100euro mai putin decat Citroenul (nu aia de 16.900). 2-500euro de la Rabla primeste si Citroenul iar daca este sa vorbim despre discounturi Citroen castiga detasat! Dacia de regula iti mai da cate un pres in timp ce cu francezii se poate discuta de discounturi in bani. 3- In timp ce Dacia va creste in timp pretul pentru ca s-au introdus taxe vamale (deja s-a anuntat asta) Citroenul nu are aceasta problema fiind produs in Slovacia in fabrica in care s-au produs tripletii C1 , Peugeot 107 si Toyota Aygo-diferenta de pret se va reduce si mai mult . 4- Ce obtii pentru 2100 euro azi (maine mai putin) in plus de la Citroen E C3 : 5 locuri in loc de 4 , autonomie cu 50% mai mare (326 in loc de 225), putere cu 75% mai mare ( 113 in loc de 654) , viteza ceva mai mare (135km/h LIMITATA in loc de 125km/h storsi cu greu), acceleratie si demaraj mai bune 5.Incarcare D.C. STANDARD de 100kw in loc de 30 kw. contra cost.Incarcare AC standard la fel ( 7KW)dar optional se poate avea 11KW

  • Flavius, luni, 15.07.2024 11:28

    La Dacia la 21.100 euro nu ai incarcare DC. Pentru aia mai platesti 600 euro suplimentar. Cat despre bagaje -e cam la fel: dacia 306l , Citroen 310. La spatiul oferit pasagerilor castiga detasat Citroenul0

  • PMC, luni, 15.07.2024 17:46

    @Flavius, ai dreptate. Citroenul e o optiune infinit mai buna pt cine vrea electrocaZnica.

  • xxx, marţi, 16.07.2024 14:03

    Un C3 electric model de baza YOU full (cu încărcare DC inclusa, este adevărat un pic mai ieftina cu aer condiționat manual ) 24352€. Varianta MAX (pentru obraz subțire roti de 17”) 27952€. Toate cu TVA fără rabla sau alte deduceri Ce sa zic, după mine, amândouă sunt mașini urate! Pentru restul fiecare își face calculul, nu este nimenea deținătorul soluției optime

  • @gunoaie electrice, joi, 18.07.2024 18:42

    Ce mai face blackout-ul? Cum rămâne cu încărcarea peste noapte?!? Zic așa... pe termen lung... cam pe când nu veți mai putea să încărcați mizeria decât de acasă, în timpul zilelor în care nu mai folosiți mizeria! :)))))))))

  • @gunoaie electrice, marţi, 06.08.2024 22:16

    -92% pt șpring în primele 6 luni YOY. ... and it's gone, pufff!!! :))))))))))))))