Tehnologie

4.0

Tehnologia de ultimă generație este una dintre atracțiile noului Spring. Primul lucru pe care țin să îl menționez este noul instrumentar de bord digital, cu ecran de 7 inch, preluat de la Duster.

Pe lângă faptul că este standard, indiferent de nivelul de echipare ales, oferă o grafică mai bună, iar informațiile arătate pe acest panou pot fi modificate cu ajutorul unui buton de pe volan.

Cu alte cuvinte, nu mai ai acel buton în mijlocul ceasurilor de bord, care era foarte greu de utilizat, mai ales în mers.

Unitatea Media Control (care îți transformă telefonul mobil într-un sistem multimedia) este standard pe nivelurile de echipare Essential și Expression. Spring Extreme vine, însă, echipat cu sistemul Media NavLive.

Acesta integrează acum un display de 10 inch și navigație conectată până la 8 ani. Meniul este destul de intuitiv, iar pictogramele sunt suficient de mari încât să le poți selecta ușor chiar și atunci când conduci.

Dacă nu vrei să utilizezi sistemul mașinii, îți poți conecta foarte ușor telefonul mobil prin intermediul aplicațiilor wireless Apple CarPlay și Android Auto. Primești, de asemenea, și două porturi USB.

Tot la capitolul tehnologie trebuie să amintesc noua încărcare bidirecțională. Ce înseamnă asta? Că mașina ta poate să alimenteze cu energie un grătar electric sau un aparat de făcut cafea. Pentru asta, Dacia a dezvoltat un adaptor Vehicle-to-Load, care se conectează la priza de încărcare din partea frontală.

  • DanG, vineri, 12.07.2024 10:50

    Daca masina a primit o stea la testele NCAP, voi de ce i-ati dat 3 stele?

  • Bolnavul cu voturi multiple, vineri, 12.07.2024 11:16

    Acum am mănuța ocupată dar să vezi câte voturi vă dau când termin...

  • Banditos, vineri, 12.07.2024 11:21

    ...manuteLE !

  • PMC, vineri, 12.07.2024 16:19

    Incredibil... Jaful asta sa coste 21000. Wow...

  • Cretinul Dacia, vineri, 12.07.2024 19:48

    În sfârșit un articol cu mașina mea preferată, cel mai bun BEV din lume, vinde_de rupe.... anul trecut. :)))))))))))))))

  • Matei, vineri, 12.07.2024 22:00

    Îl cheamă Mână Iute.

  • oricine, luni, 15.07.2024 09:21

    Ăsta da jurnalism în spiritul epocii pe care o trăim. Ni se spune de mașina producătorului de la Mioveni și de inginerii de aici care nu știu ce au făcut de parcă donfengul vopsit ar avea vreo treabă cu oamenii de acolo. În schimb nu ni se spune nimic despre faptul ( fiind produsă în china) dacă îi va crește sau nu prețul conform cerințelor UE de a finanța războiul pe care îl încălzesc și pe care vor să îl treacă la faza 2.

  • Flavius, luni, 15.07.2024 11:20

    "Dacia Spring rămâne cea mai accesibilă electrică din Europa. În România, modelul mărcii de la Mioveni pornește de la 16.900 de euro. Mai obții un discount de la dealer, mai pui și subvenția Rabla Plus, de 5.000 de euro, așa că prețul de pornire poate să scadă destul de mult. Nivelul de echipare Extreme pornește de la 19.900 de euro. După bifarea unor dotări opționale, prețul mașinii testate de noi a urcat la 21.200 de euro. În tot acest timp, noul Citroen e-C3 pornește, la noi în țară, de la 23.300 de euro." Patetic este modul in care vreti s-o scoateti in fata Citroenului !!! 1- Versiunea de 16.900euro NU ARE NICI MACAE AER CONDITONAT(In Romania este inutilizabila) .Chiar daca se vorbeste de versiunile de baza , nu poti compara preturile pentru ca dotarile sunt foaaaarte diferite. Versiunea Dacia care are dotari similare cu versiunea de baza de la Citroen e aia " cu ceva dotari" care sare la 21.200 euro pretul DE ASTAZI -cu doar 2100euro mai putin decat Citroenul (nu aia de 16.900). 2-500euro de la Rabla primeste si Citroenul iar daca este sa vorbim despre discounturi Citroen castiga detasat! Dacia de regula iti mai da cate un pres in timp ce cu francezii se poate discuta de discounturi in bani. 3- In timp ce Dacia va creste in timp pretul pentru ca s-au introdus taxe vamale (deja s-a anuntat asta) Citroenul nu are aceasta problema fiind produs in Slovacia in fabrica in care s-au produs tripletii C1 , Peugeot 107 si Toyota Aygo-diferenta de pret se va reduce si mai mult . 4- Ce obtii pentru 2100 euro azi (maine mai putin) in plus de la Citroen E C3 : 5 locuri in loc de 4 , autonomie cu 50% mai mare (326 in loc de 225), putere cu 75% mai mare ( 113 in loc de 654) , viteza ceva mai mare (135km/h LIMITATA in loc de 125km/h storsi cu greu), acceleratie si demaraj mai bune 5.Incarcare D.C. STANDARD de 100kw in loc de 30 kw. contra cost.Incarcare AC standard la fel ( 7KW)dar optional se poate avea 11KW

  • Flavius, luni, 15.07.2024 11:28

    La Dacia la 21.100 euro nu ai incarcare DC. Pentru aia mai platesti 600 euro suplimentar. Cat despre bagaje -e cam la fel: dacia 306l , Citroen 310. La spatiul oferit pasagerilor castiga detasat Citroenul0

  • PMC, luni, 15.07.2024 17:46

    @Flavius, ai dreptate. Citroenul e o optiune infinit mai buna pt cine vrea electrocaZnica.

  • xxx, marţi, 16.07.2024 14:03

    Un C3 electric model de baza YOU full (cu încărcare DC inclusa, este adevărat un pic mai ieftina cu aer condiționat manual ) 24352€. Varianta MAX (pentru obraz subțire roti de 17”) 27952€. Toate cu TVA fără rabla sau alte deduceri Ce sa zic, după mine, amândouă sunt mașini urate! Pentru restul fiecare își face calculul, nu este nimenea deținătorul soluției optime

  • @gunoaie electrice, joi, 18.07.2024 18:42

    Ce mai face blackout-ul? Cum rămâne cu încărcarea peste noapte?!? Zic așa... pe termen lung... cam pe când nu veți mai putea să încărcați mizeria decât de acasă, în timpul zilelor în care nu mai folosiți mizeria! :)))))))))

  • @gunoaie electrice, marţi, 06.08.2024 22:16

    -92% pt șpring în primele 6 luni YOY. ... and it's gone, pufff!!! :))))))))))))))