Design
Estetica este foarte importantă atunci când dezvolți un model pe arhitectura unui alt producător. Adică, poți să faci ca Mitsubishi cu noile Colt și ASX: păstrezi în totalitate design-ul celuilalt model, în acest caz Renault Clio și Captur, dar schimbi sigla.
Sau, poți să faci ca americanii de la Ford. Ei nu au vrut să meargă pe același drum, adică să păstreze designul lui ID.4, să îi schimbe doar sigla și apoi să meargă în pauza de masă.
Obiectivul mărcii din Dearborn a fost clar încă de la început: noul Explorer nu trebuie să semene, sub nicio formă, cu un model din familia ID, chiar dacă sub caroserie regăsim platforma MEB de la Volkswagen.
Printre cei care s-au asigurat de implementarea acestei filozofii s-a regăsit și un român. De fapt, el a gândit modul în care arată noul Explorer. Numele său este Liviu Tudoran și lucrează pentru departamentul de creație Ford.
El a reușit să excludă total orice asemănare estetică, cu vreun model din familia ID de la Volkswagen. Blocurile optice frontale și stopurile ne spun clar despre ce mașină este vorba, iar pentru a fi siguri că înțelegem, americanii le-au unit cu o bandă neagră pe care scrie Explorer.
Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 19 și 21 de inch, iar montanții sunt finisați într-o culoare contrastantă neagră. În primul rând pentru a individualiza și mai mult mașina și în al doilea rând pentru a obține acel efect de "floating roof".
Paleta de culori exterioare include nuanțe ca Blue My Mind, Negru Agate, Gri Magnetic, Alb Frozen, Roșu Lucid și, nu în ultimul rând, Albastru Arctic. Culoarea în care a fost finisată și mașina testată de noi.
O opțiune foarte interesantă. Au reușit cumva să folosească platforma MEB, cu un interior categoric peste ceea ce oferă ID4, un design mult mai reușit dar la un preț mai mic.