Tinuta de drum
Noul Ford Mondeo are o suspensie confortabilă, care absoarbe foarte bine denivelările întâmpinate pe drumurile românești. Sigur, nu trece prin gropi ca un SUV, dar la denivelări rezonabile se descurcă la fel de bine ca un SUV de volum de segment D atunci când vine de vorba de confort. Partea bună este că are o dinamică mai bună decât acel SUV, Mondeo fiind echilibrat pe viraje. Abia în momentul în care forțezi măsura vei resimți subvirare, dar nimic ieșit din comun.
Din păcate, direcția electrică are momente în care se simte artificială sau nu oferă un nivel înalt de feedback. Partea bună e că maşina este uşor de manevrat și are funcții de menținere a benzii de rulare, respectiv parcare automată, cu care poate să compenseze această neplăcere. Normal, sistemele respective îți fac viața de familist mai ușoară mai des decât o direcție sportivă, să zicem.
Partea bună este că Ford oferă opţional și un sistem numit Continous Control Damping, sau CCD, care are trei setări ale suspensiei și direcției: Normal, Comfort şi Sport. Sistemul nu era disponibil pe exemplarul testat de noi, dar ar fi adus probabil un punctaj și mai bun la acest capitol.
Dacă nu vrei să faci cauciucurile mașinii tale de familie să strige pentru ajutor la viraje, ci doar să te deplasezi repede și confortabil pe distanțe lungi, Mondeo îndeplinește fără probleme această cerință. Celor mai exigenţi la capitolul dinamism le recomandăm sistemul CCD.
Extrem de amuzant cum incercati sa mascati consumul cand este un pic mai mare decat asteptarile publicului ... poate ar trebui sa informati publicul ca un motor turbo, cu patru cilindri, care trage o masina de peste 1,5t, va consuma mai mult decat un diesel de 1.5 pus pe un logan de 900kg. Este o masina mare, cu un motor "mare" si consuma, nu ai cum s-o intorci din pix ... 7-8% pe un drum virajat pe care te mai dai din cand in cand la pedala, este mult dar este cinstit pentru cata masina ai sub fund, nu vad de ce ar trebui sa incercati sa ascundeti asta. Impresionant bordul asta nou, bine ca au renuntat la milioanele de butonase de la precedenta iteratie.