Siguranta
Noua generaţie Ford Mondeo a obţinut scorul general de cinci stele la testele EuroNCAP, în contextul în care standardele de punctaj și testare s-au înăsprit considerabil. Mondeo a primit 86% din punctele disponibile la protecţia pasagerilor adulţi, 82% la protecţia copiiilor şi 66% la protecţia pietonilor. Nivelul echipamentelor de siguranţă active a fost punctat cu 66%. Compartimentul pasagerilor a fost stabil la impactul frontal şi ocupanţii au fost protejaţi bine la acest tip de impact.
Trebuie să menționăm că este singurul model din segment cu centuri de siguranță spate cu airbag integrat. Ele reprezintă o tehnologie nouă, care include un airbag integrat centurile pentru locurile din spate. Acest airbag măreşte suprafaţa acţiunii centurii în cazul unui accident, ceea ce limitează efectele fizice ale unui impact frontal asupra pasagerului.
Pentru că locurile din spate nu au airbaguri frontale, Ford compensează cu acest tip nou de centură. La prima vedere avem doar o centură ceva mai groasă şi mai puţin flexibilă şi o cataramă mult mai mare. Evident, pentru ca sistemul să funcţioneze ocupanţii locurilor din spate trebuie să şi poarte aceste centuri, lucru obligatoriu prin lege, dar pedepsit mult prea rar în România.
Ford Mondeo nu este singurul model din lume cu această soluție tehnică, ea fiind utilizată de Mercedes-Benz şi de Lexus. Dar cei doi producători aparțin zonei premium.
Extrem de amuzant cum incercati sa mascati consumul cand este un pic mai mare decat asteptarile publicului ... poate ar trebui sa informati publicul ca un motor turbo, cu patru cilindri, care trage o masina de peste 1,5t, va consuma mai mult decat un diesel de 1.5 pus pe un logan de 900kg. Este o masina mare, cu un motor "mare" si consuma, nu ai cum s-o intorci din pix ... 7-8% pe un drum virajat pe care te mai dai din cand in cand la pedala, este mult dar este cinstit pentru cata masina ai sub fund, nu vad de ce ar trebui sa incercati sa ascundeti asta. Impresionant bordul asta nou, bine ca au renuntat la milioanele de butonase de la precedenta iteratie.