Calitate / Pret
Segmentul break-urilor de clasă medie cu motorizări pe benzină care dezvoltă în jur de 160 CP are oferte de la producători precum Volkswagen, Mazda, Opel, Toyota, Peugeot și Skoda într-o plajă de preț de până în 30.000 de euro. În plus, acest tip de motorizare nu este oferit întotdeauna cu echiparea de top, după cum am observat în cazul unor mărci.
Prețul pornire al noului Ford Mondeo Wagon este de 24.800 de euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Valoarea este valabilă pentru echiparea Trend a lui Mondeo Wagon şi alături de motorizarea 1.5 EcoBoost de 160 CP.
Exemplarul testat de noi beneficia de echiparea de top, Titanium, care nu este încă disponibilă pentru comandă în ţara noastră alături de motorizarea testată, dar va fi oferită începând cu aprilie 2015. Tot atunci este aşteptată o versiune pe benzină mai ieftină a lui Mondeo, care va fi echipată cu motorizarea 1.0 EcoBoost.
Pentru că a trebuit să calculăm independent preţul maşinii testate, am notat că diferenţa dintre echiparea Trend şi Titanium la Ford Mondeo este de 2.000 de euro pe aceeaşi motorizare, iar pachetul de vârf de dotări, numit "Titanium Premium 3", costă 6.550 euro cu TVA inclus peste echiparea respectivă. Asta înseamnă că un Mondeo Wagon 1.5 EcoBoost Titanium va costa în jur de 26.800 de euro, sumă care va fi reperul comparaţiei noastre. Dacă mergem mai departe, maşina pe care am testat-o costă în jur de 32.000-33.000 de euro, pentru că era echipată cu tot ceea ce poate oferi Mondeo la ora asta.
Cel mai abordabil rival oferit alături de o motorizare comparabilă costă aproximativ 24.500 de euro, Toyota Avensis Station Wagon, dar în acest caz este vorba despre echiparea de bază. Urmează apoi Volkswagen Passat 1.4 TSI Comfortline, ceea ce reprezintă un model cu motorizare comparabilă, dar cu a doua echipare din gamă, care costă 26.600 de euro.
Aşadar, Ford reuşeşte să ofere motorizarea testată la un preţ mai mic decât echivalentul său din gama Volkswagen Passat, cu toate că echiparea lui Mondeo este mai bogată.
Imediat după Passat Variant urmează Superb Combi facelift 1.8 TSI în echiparea de top, cu un preț de pornire de aproximativ 26.900 de euro alături de o motorizare comparabilă. Pentru 300 de euro în plus este abordabilă echiparea de top a gamei Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo.
Echiparea de top din gama Mazda6, Revolution, alături de motorizarea 2.0i de 165 CP, are un preț de pornire de 27.700 de euro, dar trebuie să menționăm că acest model va fi înlocuit în curând de un facelift. La 29.600 de euro poate fi abordată echiparea de top a gamei Peugeot 508 SW alături de motorul 1.6 THP de 165 CP.
Extrem de amuzant cum incercati sa mascati consumul cand este un pic mai mare decat asteptarile publicului ... poate ar trebui sa informati publicul ca un motor turbo, cu patru cilindri, care trage o masina de peste 1,5t, va consuma mai mult decat un diesel de 1.5 pus pe un logan de 900kg. Este o masina mare, cu un motor "mare" si consuma, nu ai cum s-o intorci din pix ... 7-8% pe un drum virajat pe care te mai dai din cand in cand la pedala, este mult dar este cinstit pentru cata masina ai sub fund, nu vad de ce ar trebui sa incercati sa ascundeti asta. Impresionant bordul asta nou, bine ca au renuntat la milioanele de butonase de la precedenta iteratie.