Consum
Datele de consum oficiale pentru Ford Mustang Mach-E GT spun că bateria de 91 de kWh ar trebui să îți ofere o autonomie de până la 490 de kilometri. Ei bine, cifra aceea poate fi depășită, în anumite condiții.
Dacă rulezi pe secțiuni de Drum Național, cu viteze cuprinse între 70 și 100 km/h (limitele de viteză cel mai des întâlnite), atunci ai ocazia să atingi o autonomie de peste 500 de kilometri. Altfel, prin oraș, consumul mediu a fost de 24 kWh/100 km (380 km autonomie), iar pe autostradă de 28 kWh/100 km (325 km autonomie).
Fiind vorba despre o mașină electrică, trebuie să vorbim și despre timpii de încărcare. Aceștia vor depinde de nivelul de putere al încărcătorului, după cum urmează:
La 2.3 kWh - 230V / 1x10A – necesare 45 ore, rată încărcare de 9 km/h
La 16A(3.7 kWh) - 230V / 1x16A – necesare 28 ore, rată încărcare de 15 km/h
La 32A(7.4 kWh) - 230V / 1x32A – necesare 14 ore, rată încărcare de 29 km/h
La 16A(11 kWh) - 230V / 3x16A – necesare 9.5 ore, rată încărcare de 43 km/h
La 32A(22 kWh) - 230V / 3x32A – necesare 9.5 ore, rată încărcare de 43 km/h (limitat de computerul mașinii)
La 50 kW DC – putere maximă 50 kW, putere medie 45, necesare 86 minute, rată medie de încărcare - 200 km/h
La 100 kW DC - putere maximă 100 kW, putere medie 75 (limitat de computerul mașinii), necesare 52 minute, rată medie de încărcare - 330 km/h
La 150 kW DC - putere maximă 150 kW, putere medie 90 (limitat de computerul mașinii), necesare 43 minute, rată medie de încărcare - 400 km/h.
Cât despre rivali, comparațiile corecte trebuie făcute cu modele de performanță de la aceștia, iar pentru că vorbim despre un SUV compact de performanță, lista include Tesla Model Y Performance și Kia EV6 GT, printre altele.
Ei bine, Tesla pretinde o autonomie maximă cu doar 24 de kilometri mai bună (514 km), în timp ce Kia EV6 GT se oprește la 424 de kilometri. Trebuie menționat că modelul sud-coreean are la dispoziție și o baterie mult mai mică, de doar 74 kWh net.
Wow, ce note mari, zici ca e articol platit. Sponsorizat, aceeasi treaba. Tot o minciuna si o frauda. Un material de tip propaganda. Si fiind vorba, ce surpriza de obiectivitate, nu exista nici un test drive cu Tesla. Ca o coincidenta, Tesla nu face marketing sau reclama si deci aceste publicatii nu sunt unse sa dea note de 4 stele pt aspecte care merita 1 stea cel mult. Cum sa dai 4 stele la consum cu valorile alea dezastru. 23kw/100km in oras este prost de tot. Si pretul nu mai vorim. Zero stele, nu 3jumate. Ia luati o tesla y lr si sa vedem in oras. Ia luati tesla 3 sr si sa vedem consum in oras. Fara mizerii intentionate ca se pot maslui rezultatele. Ar trebui sa aveti canal youtube unde sa prezentati complet testul si ciclul de condus pt a se vedea integral obiectivitatea si corectitudinea testului. Sa vedem in ce conditii se obtin valorile. Nu de alta dar la tesla sunt destui proprietari prosti care se vaita de autonomie, ca vai sunt inselati, (caci merg ca niste idioti), si altii care stiu cum sa conduca obtin in oras 11kw/100km. De asemenea la masini electrice exista aplicatii care se conecteaza prin portul obd si se vad exact valorile reale, fara porcaria aia prezentate pe display 80%, 82%, sau oricat ar fi capacitatea. Se vede real capacitatea in kwh, se vede incarcarea, temperatura battery pack-ului, etc...