
Tinuta de drum
Într-adevăr, un Ranger PHEV nu este un Raptor cu suspensiile sale Fox (ideale pentru Baja), deci nu poți face aceleași nebunii în off-road cum ai face cu versiunea de performanță. Chiar și așa, cu aceste suspensii nu îți va păsa de imperfecțiunile din asfalt.
Față de Raptor, versiunea Plug-in are un plus la capitolul confort. Chiar dacă suspensia produce zgomote și îți va transmite anumite șocuri în habitaclu, nu o va face într-un mod deranjant.
Până la urmă trebuie să ținem cont că un pick-up nu are o caroserie autoportantă. Șasiul și caroseria sunt două elemente separate, așa cum și trebuie să fie la modele de genul pentru teren accidentat. Este cea mai bună soluție pentru un pick-up, mai ales când vrei să umpli bena de lucruri. Asta înseamnă că niciodată un pick-up nu va fi înclinat către confort, dar cu toate acestea Ranger PHEV face o treabă bună. Plus că este și răspunsul perfect la întrebarea: ce mașină ți-ai lua dacă ai avea voie să ai doar una pentru restul vieții?
Într-adevăr, nu va fi cea mai bună mașină de hoinărit orașul, chiar dacă rularea în modul electric aduce un plus de liniște. Totuși, e o mașină cu o lungime de aproximativ 5.4 metri. În rest, poți merge în orice loc cu un Ranger. Nu are probleme în a ajunge la viteze de autostradă, nu are probleme în a realiza o depășire, mai ales cu acel boost de cuplu oferit de motorul electric. Și cu siguranță, nu are probleme în off-road. Cu o gardă la sol de 22 de centimetri, un unghi de atac de 30 de grade și un unghi de degajare de 26 de grade, poți trece cam peste orice.
Am făcut și noi o mică incursiune pe teren accidentat, unde Ranger nu a avut nicio problemă. Bine, traseul nu a fost neapărat dificil, dar să fim sinceri, pentru a-i pune cu adevărat probleme lui Ranger, trebuie să te chinui puțin. Desigur, nu te poți aștepta la performanțe dinamice incredibile pe viraje. Ruliul se simte aproape constant și pentru că vei merge în modul 2H de fiecare dată când nu ești în off-road, asta înseamnă că ai roți motrice doar pe puntea spate.
Ce iese din combinația roți motrice spate și un pick-up fără încărcătură pe spate? Un pick-up jucăuș, cu care dacă intri prea curajos într-un viraj și îi depășești limitele, s-ar putea să faci un derapaj pe care nu îl intenționai. Direcția nu este foarte asistată, dar nici foarte grea. Cumva, modelele pick-up au o direcție aparte, în sensul în care creează un echilibru între ușor și greu. Într-adevăr când vine vorba de precizie, Ranger nu stă neapărat cel mai bine la acest capitol.
Poziția la volan este înaltă, iar sentimentul pe care îl ai este acela de mașină mare, greoaie, dar nu într-un sens rău.
Sincer să fiu, nu mă dau foarte tare pe spate pick-urile, de câțiva ani am tot folosit la muncă, dar de fiecare dată japoneze, ba Mitsubishi, ba Nissan, ba Toyota, fie manuale, fie automate, motoare de 2 l și peste. Eh, asta e altceva, după pick-upurile de la Ford am întors întotdeauna capul. Bordul, materialele, sunt diferite. Altă filosofie, altă calitate, altă croiala. Păcat că ați pus o grămadă de poze nerelevante, foarte multe exterioare și atât de puține din interior. Ar fi fost interesant de văzut și bancheta/locurile spate, de ce nu și bena, detalii din interior. Poate cu altă ocazie. Una peste alta chiar dacă este o mașină de nișă, la prețul asta aș preferă-o oricând in detrimentul multor altora la același preț. O rulotă după ea și... timp să ai.