Performante
Poate că te îndoiești de asta dacă te uiți la sprintul 0-100 km/h, care se consumă oarecum lent, în 10.5 secunde. Nu e rău pentru un pickup de 2.3 tone, doar că Amarok și X-Class (ambele cu 7.9 secunde) sunt mai sprintene.
Însă pentru un pick-up care se vrea jucărie în off-road, nu astea sunt cifrele la care trebuie să te uiți.
Raptor se laudă cu o adâncime a vadului de 850 de milimetri, cu mult peste cea a rivalilor săi menționați anterior. Garda la sol de 283 de milimetri, ajutată de designul consolelor față și spate, îi conferă pick-up-ului american un unghi de atac de 32,5 grade și unul de degajare de 24 de grade. Unghiul de rampă, de 24 de grade, este și el peste cel al rivalilor.
Construit în ideea de performanțe la rulare, Raptor a trebuit să sacrifice din abilitățile sale de autoutilitară. Sarcina maximă permisă este de 620 de kilograme, iar capacitatea de tractare este limitată la 2.000 de kilograme.
Andrei, nu înțeleg de ce ți se pare că interiorul lui Ranger ar fi plicticos. Eu am avut senzația asta când am cercetat îndeaproape habitaclul lui...MB X-Klasse. Nota bene, model "premium". Oricum, nemții nu se pot bucura de experiența în domeniu a americanilor. Pe de altă parte, noul trend care începe să trezească interesul europenilor și chiar să rivalizeze cu SUV-ul în materie de spirit practic, recte pick-up-ul, evident că nu poate fi asimilat pe bătrânul continent decât în logica motoarelor mici, cu precădere turbodiesel. În general, europenii mizează pe rațiunile economice, în particular însă politichia rromânikăi prețuiește la nesfârșit porcăria supremă a impozitului pe cilindree, ceea ce --- pe mine, cel puțin --- mă împiedică să visez la o camionetă tributară monstruosului Duramax 6.6 V8 TD (Doamne, ce cuplu teribil...poți aborda toate coclaurile cu un asemenea motor). Mă rog, satisfacția certă este să Ford rămâne cea mai "descurcăreață" din Triada de peste Ocean. Va veni și rândul lui...F-150, să "investim" răbdare, doar că, între timp, europenii trebuie să acumuleze mai multă cultură auto și, totodată, să se lepede de niște prejudecăți adânc implantate în mintea lor...Românii însă fac progrese vizibile în acest sens, că doar le sesizez și eu cu propriii mei ochi și încă zilnic, numai că înrădăcinata "religie" a venerării zeilor teutoni se îndârjește să #reziste, iar alde coca & piți nici nu mor, nici nu se predau, nici ochelarii fumurii și "șmecheri" nu concep să și-i scoată, nici măcar în situația în care soarele nu strălucește.