Interior
Materialele folosite pentru Raptor sunt dintre cele mai bune oferite pe gama Ranger: pielea se îmbină cu Alcantara prin cusături contrastante, în culoarea Ford Performance. Din păcate, accentul de culoare este mult prea subtil; cealaltă pată colorată este inelul roșu de pe volan, care indică unghiul direcției. În rest, totul foarte sobru.
Plasticele din partea de sus sunt moi la atingere, în timp ce cele din partea inferioară sunt, așa cum te-ai aștepta de la un pick-up, tari și rezistente. Din punct de vedere al ergonomiei, consola centrală are controale așezate intuitiv; brațele volanului, în schimb, au fost încărcate cu un ciorchine de butoane. Din fericire, nu necesită program de instruire, înțelegi destul de repede ce face fiecare.
Ca spațiu pentru pasageri și spații de depozitare, Ranger se poate descrie ca fiind practic, cu o multitudine de locșoare unde să-ți depozitezi telefonul, cheile, portofelul, paharul de cafea și/sau sticla de apă.
Din cei 5.4 metri lungime, peste 3.2 metri constituie ampatamentul, iar asta se traduce prin spațiu îndestulător pentru pasageri. Habitaclul double-cab poate găzdui până la cinci adulți în condiții de confort sporit — inclusiv cel acustic.
Raptor vine cu un sistem de noise cancelling, care anulează zgomotele albe din habitaclul negru. Însă sunetul motorului — augmentat prin sistemul audio al mașinii — nu l-am putut elimina. Ford nu vrea să te lase să uiți că ești într-un vehicul de-al lor de performanță.
Andrei, nu înțeleg de ce ți se pare că interiorul lui Ranger ar fi plicticos. Eu am avut senzația asta când am cercetat îndeaproape habitaclul lui...MB X-Klasse. Nota bene, model "premium". Oricum, nemții nu se pot bucura de experiența în domeniu a americanilor. Pe de altă parte, noul trend care începe să trezească interesul europenilor și chiar să rivalizeze cu SUV-ul în materie de spirit practic, recte pick-up-ul, evident că nu poate fi asimilat pe bătrânul continent decât în logica motoarelor mici, cu precădere turbodiesel. În general, europenii mizează pe rațiunile economice, în particular însă politichia rromânikăi prețuiește la nesfârșit porcăria supremă a impozitului pe cilindree, ceea ce --- pe mine, cel puțin --- mă împiedică să visez la o camionetă tributară monstruosului Duramax 6.6 V8 TD (Doamne, ce cuplu teribil...poți aborda toate coclaurile cu un asemenea motor). Mă rog, satisfacția certă este să Ford rămâne cea mai "descurcăreață" din Triada de peste Ocean. Va veni și rândul lui...F-150, să "investim" răbdare, doar că, între timp, europenii trebuie să acumuleze mai multă cultură auto și, totodată, să se lepede de niște prejudecăți adânc implantate în mintea lor...Românii însă fac progrese vizibile în acest sens, că doar le sesizez și eu cu propriii mei ochi și încă zilnic, numai că înrădăcinata "religie" a venerării zeilor teutoni se îndârjește să #reziste, iar alde coca & piți nici nu mor, nici nu se predau, nici ochelarii fumurii și "șmecheri" nu concep să și-i scoată, nici măcar în situația în care soarele nu strălucește.