Siguranta
Ford Raptor încă nu s-a întâlnit cu zidurile de beton ale Euro NCAP, dar suita de tehnologii de siguranță promit să te ferească de astfel de situații. Pe lângă adjuvanții electronici pe care îi găsești pe toate mașinile moderne și pe lângă cititorul de semne de circulație și pilotul automat adaptiv care își poate modifica viteza în funcție de limitarea de viteză de pe acel segment, Raptor vine cu un control al stabilității sofisticat, care include și asistent anti-răsturnare.
Mai mult, sistemul de control al stabilității te ajută să te deplasezi în condiții de siguranță și atunci când cari după tine o remorcă, contracarând efectul de balansare a acesteia.
Capitolul siguranță cuprinde, în cazul unui pick-up cu apucături off-road pronunțate, și ranforsări ale șasiului pentru o mai mare rezistență la torsiune. Asta îi adaugă un pic mai multă greutate, însă poate suporta forțe cu până la 1G mai mari decât un Ranger normal.
Andrei, nu înțeleg de ce ți se pare că interiorul lui Ranger ar fi plicticos. Eu am avut senzația asta când am cercetat îndeaproape habitaclul lui...MB X-Klasse. Nota bene, model "premium". Oricum, nemții nu se pot bucura de experiența în domeniu a americanilor. Pe de altă parte, noul trend care începe să trezească interesul europenilor și chiar să rivalizeze cu SUV-ul în materie de spirit practic, recte pick-up-ul, evident că nu poate fi asimilat pe bătrânul continent decât în logica motoarelor mici, cu precădere turbodiesel. În general, europenii mizează pe rațiunile economice, în particular însă politichia rromânikăi prețuiește la nesfârșit porcăria supremă a impozitului pe cilindree, ceea ce --- pe mine, cel puțin --- mă împiedică să visez la o camionetă tributară monstruosului Duramax 6.6 V8 TD (Doamne, ce cuplu teribil...poți aborda toate coclaurile cu un asemenea motor). Mă rog, satisfacția certă este să Ford rămâne cea mai "descurcăreață" din Triada de peste Ocean. Va veni și rândul lui...F-150, să "investim" răbdare, doar că, între timp, europenii trebuie să acumuleze mai multă cultură auto și, totodată, să se lepede de niște prejudecăți adânc implantate în mintea lor...Românii însă fac progrese vizibile în acest sens, că doar le sesizez și eu cu propriii mei ochi și încă zilnic, numai că înrădăcinata "religie" a venerării zeilor teutoni se îndârjește să #reziste, iar alde coca & piți nici nu mor, nici nu se predau, nici ochelarii fumurii și "șmecheri" nu concep să și-i scoată, nici măcar în situația în care soarele nu strălucește.