Consum
Honda Civic facelift 1.6 i-DTEC anunță un consum mixt de 3.6 litri la sută. Valoarea este incredibil de mică la prima vedere, dar rivalii săi nu se lasă mai prejos și vin cu cifre chiar şi mai reduse. În primul rând, Nissan Pulsar 1.5 dCi reușește să egaleze performanța lui Civic facelift cu versiunea proprie a motorului 1.5 dCi de 110 CP. Varianta Ecomotive a lui Seat Leon, echipată cu un 1.6 TDI de 110 CP, anunță un consum mixt mai bun, de 3.4 litri la sută. În apărarea lui Civic, varianta testată de noi nu era optimizată suplimentar pentru un consum redus de carburant, cum era cazul Leon-ului menționat mai sus.
Cel mai mic consum între compactele cu motorizări diesel de 1.6 litri și aproximativ 120 CP îl are Peugeot 308, cu al său 1.6 BlueHDi, care anunță 3.2 litri la sută. Cu excepția competitorului direct de la Peugeot, nicio compactă diesel care consumă mai puțin decât varianta de 1.6 litri a lui Civic nu are la fel de mulți cai putere și un cuplu la fel de mare.
În cadrul testului nostru, cu o mașină care avea doar 100 de kilometri la bord, am obținut un consum urban de 7.7 litri la sută. Dacă traficul este liniștit și liber, valoarea scade la mai puțin de șase litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șasea, Civic 1.6 i-DTEC afișează 2.300 rpm și înregistrează un consum de 5.5 litri la sută. În regim extraurban, Civic 1.6 diesel consumă 5.2 litri la sută într-un regim de rulare absolut normal şi fără să depunem vreun efort special în această direcție.
@AM sunteti neseriosi. i-ati scos consum mai mare ca CRV