Motor / Transmisie
Pentru cei care au deschis internetul și televizoarele cu doi ani întârziere, Honda a renunțat de multă vreme la motoarele sale aspirate. Nu știu dacă sunt în continuare clienți care plâng după vechea unitate de 1.8 litri. Cert este că actualele motoare se simt mult mai bine, mult mai dinamice. În cazul mașinii mele de test m-am bucurat chiar de cel mai puternic dintre ele: 1.5 turbo.
Vine cu o ofertă neobișnuită pentru un sedan de familie: 182 de cai putere. Nu prea găsești nivelul acesta de putere dacă te uiți printre berlinele de segment C. Unitatea cu patru cilindri oferă și un cuplu decent, de 220 Nm, disponibil de la 1700 rotații. Spun decent, pentru că ar fi fost ceva mai bine să găsesc măcar 250 Nm. Chiar și așa, sedanul este suficient de dinamic și prompt în accelerări. Garantează destulă siguranță în depășiri, dar și suficientă energie atunci când mașina este încărcată ochi cu bagaje și pasageri.
Cei care vor să se bucure din plin de cei 182 de cai putere sunt sfătuiți să opteze pentru cutia manuală. Pentru cei care preferă comoditatea, există o cutie de tip CVT. A fost prezentă și pe mașina mea de test. Același comportament întârziat, zgomotos, cu simularea uneori nereușită a unor trepte de viteză.
În spatele volanului ai și un set de padele care te poartă prin șapte rapoarte virtuale. Obții vitalitate dacă retrogradezi, dar la pachet cu un zgomot deranjant al motorului. Cutia CVT are și o treaptă Sport, care exploatează ceva mai bine resursele. Există și reversul medaliei, adică un mod Econ, care anesteziază totul.
Nu c-ar conta prea mult, dar... 0-100 km/h în 10,4 sec.? Sau cele 8,1 s din tabel sînt pe bune? n.b.: HR-V-ul Sport cu aceeași motorișcă scoate 7,8 s că-i 4x4 (8,4 s cu CVT ce-i drept), iar consumul mediu scos de Caradisiac ar fi mai mic decît aici, deși băieții d-acolo sînt celebri pentru tălpile lor plumbuite. :-) Sincer de fapt, săr demult peste capitolul AM *consum comparativ* -- între niște cifre oficiale fără vreo relevanță, fie și după noul standard WLTP. Nu mai repet că la fel de inutile-mi par comparațiile plastico... premiante sau nu, dar se pare că au intrat deja-n ADN-ul jurnaliștilor auto. Care ar trebui să cunoască totuși prețul derizoriu (pentru producători, că-n showroom se triplează) al plasticelor moi. Ori al Alcantarei să zicem (sub 140 €/mp) - haptiku să trăiască însă, :-) vorba lui @ignis. În fine, testu-i altfel bine scris și lămuritor pentru amatorii de mașini nu doar mari (compacts... my ass noile apariții din segm. C), dar mai ales fiabile. (Culmea că 1.5-ul n-are problema diluării uleiului pe Civic, spre deosebire de propulsorul aparent identic de pe CR-V.) Mai pe scurt: mașina își face banii -- pentru cine-i are, clar.