Consum
Și dacă tot am amintit de butonul Econ, cel care limitează potențialul mașinii, o să încerc să alung orice teamă de consumuri exagerate. Până la urmă, la prima vedere pare că orice sedan cu motor pe benzină de 182 de cai putere nu poate fi decât un coșmar pentru bugetul unei familii. Nu chiar. Și o să vă explic de ce.
Actualul Civic Sedan are o masă totală de aproximativ 1300 de kilograme. Este o berlină ușoară, iar valoarea consumului de carburant va fi clar influențată de acest aspect. În afara orașului, Civic Sedan se mulțumește chiar și cu 5.8 litri/100 de kilometri dacă rulezi liniștit, fără exagerări.
În mediul urban, valoarea de consum este una absolut normală pentru o benzină: 9.7 litri/100 de kilometri. Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că japonezii promit un consum urban de 7.4 litri și unul extraurban de 4.8. Media de consum este de 5.8 litri/100 de kilometri.
În segmentul acesta, al sedanurilor compacte, producătorii nu se prea înghesuie să ofere motoare mari pentru că publicul este, de obicei, unul care caută accesibilitate. Prin urmare, Civic Sedan nu o să aibă o listă lungă de rivali.
Există Skoda Octavia, chiar dacă poziționarea sa este ușor superioară din punctul de vedere al dimensiunilor, și mai există Ford Focus sedan, chiar dacă ambele se opresc la 150 de cai putere.
Alături de motorul 1.5 TSI de 150 de cai putere, cu transmisie DSG, Octavia consumă 5 litri/100 de kilometri. Și Ford Focus, tot alături de un motor de 150 de cai, consumă mai puțin, adică 5.6 litri/100 de kilometri. Ambii rivali au însă și mai puține resurse.
Nu c-ar conta prea mult, dar... 0-100 km/h în 10,4 sec.? Sau cele 8,1 s din tabel sînt pe bune? n.b.: HR-V-ul Sport cu aceeași motorișcă scoate 7,8 s că-i 4x4 (8,4 s cu CVT ce-i drept), iar consumul mediu scos de Caradisiac ar fi mai mic decît aici, deși băieții d-acolo sînt celebri pentru tălpile lor plumbuite. :-) Sincer de fapt, săr demult peste capitolul AM *consum comparativ* -- între niște cifre oficiale fără vreo relevanță, fie și după noul standard WLTP. Nu mai repet că la fel de inutile-mi par comparațiile plastico... premiante sau nu, dar se pare că au intrat deja-n ADN-ul jurnaliștilor auto. Care ar trebui să cunoască totuși prețul derizoriu (pentru producători, că-n showroom se triplează) al plasticelor moi. Ori al Alcantarei să zicem (sub 140 €/mp) - haptiku să trăiască însă, :-) vorba lui @ignis. În fine, testu-i altfel bine scris și lămuritor pentru amatorii de mașini nu doar mari (compacts... my ass noile apariții din segm. C), dar mai ales fiabile. (Culmea că 1.5-ul n-are problema diluării uleiului pe Civic, spre deosebire de propulsorul aparent identic de pe CR-V.) Mai pe scurt: mașina își face banii -- pentru cine-i are, clar.