Calitate / Pret
Honda a păstrat întotdeauna o etichetă pretențioasă, pe care și-o permit doar pasionații și cei care sunt dispuși să plătească pentru celebra fiabilitate japoneză. În schimbul prețului ușor piperat, clienții primesc o echipare foarte bogată pe nivelul de bază, denumit Elegance.
Asta înseamnă asistență la frânarea de urgență, sistem de detectare a pietonilor, pilot automat adaptiv, recunoașterea semnelor de circulație, sistem de alarmă, senzoi de lumină și ploaie, climatizare automată pe două zone, oglinzi rabatabile, jante aliaj de 17 inch, lumini de zi cu LED, faruri cu halogen, Bluetooth, Honda Connect cu ecran de 7 inch, navigație, scaune față încălzite, 8 difuzoare, volan și schimbător îmbrăcate în piele, senzori de parcare față și spate, proiectoare de ceață și chiar o cameră video pentru marșarier.
Prețul pornește de la 22.800 de euro, dar urcă la 24.300 de euro pentru versiunea testată de mine, care dispunea și de cutie CVT. Prin comparație, un Ford Focus sedan cu motor 1.5 turbo Ecoboost, automată și echipare Titanium (de top, dar totuși ceva mai modestă decât a rivalului japonez) costă 23.000 de euro. Skoda Octavia cu motor 1.5 TSI de 150 de cai putere, automată DSG și echipare Style costă 22.000 de euro. Dar nici echiparea oferită de Skoda nu se ridică la nivelul garantat de Honda.
Așadar, la fel cum se întâmplă de obicei, nu e vorba doar de preț și atât, ci de câte primești în prețul respectiv. Iar Honda nu stă deloc rău când te așezi să analizezi situația cu listele în față.
Nu c-ar conta prea mult, dar... 0-100 km/h în 10,4 sec.? Sau cele 8,1 s din tabel sînt pe bune? n.b.: HR-V-ul Sport cu aceeași motorișcă scoate 7,8 s că-i 4x4 (8,4 s cu CVT ce-i drept), iar consumul mediu scos de Caradisiac ar fi mai mic decît aici, deși băieții d-acolo sînt celebri pentru tălpile lor plumbuite. :-) Sincer de fapt, săr demult peste capitolul AM *consum comparativ* -- între niște cifre oficiale fără vreo relevanță, fie și după noul standard WLTP. Nu mai repet că la fel de inutile-mi par comparațiile plastico... premiante sau nu, dar se pare că au intrat deja-n ADN-ul jurnaliștilor auto. Care ar trebui să cunoască totuși prețul derizoriu (pentru producători, că-n showroom se triplează) al plasticelor moi. Ori al Alcantarei să zicem (sub 140 €/mp) - haptiku să trăiască însă, :-) vorba lui @ignis. În fine, testu-i altfel bine scris și lămuritor pentru amatorii de mașini nu doar mari (compacts... my ass noile apariții din segm. C), dar mai ales fiabile. (Culmea că 1.5-ul n-are problema diluării uleiului pe Civic, spre deosebire de propulsorul aparent identic de pe CR-V.) Mai pe scurt: mașina își face banii -- pentru cine-i are, clar.