Motor / Transmisie
Noua Honda CR-V este primul model al companiei care vine disponibil cu o soluție de propulsie plug-in hybrid pe piața din Europa. Este vorba despre un ansamblu de 184 de cai putere, cu o baterie ce poate garanta o autonomie pur electrică de 82 de kilometri.
În cadrul testului nostru am beneficiat de motorizarea de bază, adică deja cunoscutul sistem hibrid e:HEV. Este un hibrid clasic, pe care publicul îl cunoaște deja. Însă, odată cu noua generație, au apărut îmbunătățiri și noi moduri de funcționare. De parcă nu ar fi fost deja destul de complicat.
Însă, totul e spre binele clientului. Pe scurt, Honda permite acum mai multă interacțiune între motorul termic și roțile față. În trecut, „benzinarul” se preocupa mai mult de încărcarea bateriei și mai puțin de livrarea resurselor direct. Însă, acum, mulțumită unui traseu cu două axe și unor ambreiaje, motorul termic de 2.0 litri, în ciclu Atkinson, poate trimite resurse atunci când vă aflați pe autostradă sau atunci când rulați în oraș, la viteză mică. Bineînțeles, rămâne prezent acolo și în fazele de sarcină.
Nu o să vă complic lectura cu explicarea sistemului hibrid. E nevoie de o prezentare separată pentru asta. Cert este că nu vei simți alternarea modurilor de rulare, iar sistemul hibrid Honda este unul dintre cele mai rafinate pe care le poți găsi pe piață. Nu există treceri bruște sau nerafinate între motorul pe benzină și cel electric, iar în fazele de accelerare sunetul motorului de 2.0 litri nu este așa deranjant. Ba unora ar putea să li se pară chiar incitant.
Arhitectura hibridului clasic presupune acest motor de 2.0 litri benzină, aspirat, care livrează 148 de cai putere. El este asistat de un motor electric și de un generator. Puterea motorului electric a crescut și ea la 184 de cai putere. Una peste alta, nu vă puneți pe calculat, pentru că resursele nu sunt oferite în același timp. Așadar, o să poți conta doar pe 184 de cai.
Fiind un hibrid clasic, care se bazează pe pornirea motorului pe benzină și pe recuperare (o poți face cu padelele din spatele volanului sau cu treapta B a transmisiei), bateria are o dimensiune mică: doar 1 kWh. Resursele sunt decente pentru o mașină care cântărește 1.7 tone, însă nu vă așteptați la puseuri de adrenalină.
Mașina își face bine treaba și este capabilă de o exploatare decentă. Nu e submotorizată, însă hibridul clasic are limitările lui la viteze de autostradă sau atunci când forțezi nota într-o depășire. Dinamismul este dat de cuplul motor bun, resimțit destul de devreme.
eu as fi preferat bogdane sa ne complici lectura mai degraba cu explicarea sistemului hibrid decat cu infloriturile inutile despre vinul de porto si exploratorii portughezi care se dadeau cu corabiile pe oceane. daca chiar era musai sa faci o introducere in nota artistica cu portughezii, te-ai fi putut lega de relatia lor speciala cu japii, mai ales avand in vedere ca ei sunt descoperitorii arhipelagului nipon si mai ales ca subiectul testului e o masina japoneza. despre masina acum, era util de adaugat ca este probabil singurul suv din segment care are un unghi de deschidere a usilor la 90 grade, ceea ce ii confera un plus major la partea practica. odata experimentat accesul asta superfacil n-o sa mai vrei altceva si o sa strambi din nas la orice masina la care usile nu se deschid la 90 grade, pentru ca da o senzatie de confort de neuitat. tehnic, prefer sistemul hibrid de la toyota si pe locul 2 cel e-power al lui nissan, motivul fiind ca asta al hondei, desi poate cel mai fluid in senzatii si placere a condusului, are o veriga potential vulnerabila la partea de fiabilitate pe termen lung, cu acele ambreiaje (sursa de uzura si pierderi de eficienta prin frictiune), care la toyota si nissan si chiar la e-tech-ul lui renault, nu exista. in orice caz, cr-v a fost si ramane o masina excelenta, facuta cu simt de raspundere, robusta, fiabila, practica si confortabila, care se vinde ca painea calda, mai ales in america de nord. atat de cautata si apreciata este, incat si pe piata de rulate cr-v isi mentine valoarea foarte bine. pacat ca europenii nu i-au prins gustul si prefera tiguan si 3008, ceea ce ma rog, nu e chiar asa rau, daca ne gandim ca astfel sustinem economia europeana din care si noi facem parte.