Motor / Transmisie

4.0

Noua Honda CR-V este primul model al companiei care vine disponibil cu o soluție de propulsie plug-in hybrid pe piața din Europa. Este vorba despre un ansamblu de 184 de cai putere, cu o baterie ce poate garanta o autonomie pur electrică de 82 de kilometri.

În cadrul testului nostru am beneficiat de motorizarea de bază, adică deja cunoscutul sistem hibrid e:HEV. Este un hibrid clasic, pe care publicul îl cunoaște deja. Însă, odată cu noua generație, au apărut îmbunătățiri și noi moduri de funcționare. De parcă nu ar fi fost deja destul de complicat.

Însă, totul e spre binele clientului. Pe scurt, Honda permite acum mai multă interacțiune între motorul termic și roțile față. În trecut, „benzinarul” se preocupa mai mult de încărcarea bateriei și mai puțin de livrarea resurselor direct. Însă, acum, mulțumită unui traseu cu două axe și unor ambreiaje, motorul termic de 2.0 litri, în ciclu Atkinson, poate trimite resurse atunci când vă aflați pe autostradă sau atunci când rulați în oraș, la viteză mică. Bineînțeles, rămâne prezent acolo și în fazele de sarcină.

Nu o să vă complic lectura cu explicarea sistemului hibrid. E nevoie de o prezentare separată pentru asta. Cert este că nu vei simți alternarea modurilor de rulare, iar sistemul hibrid Honda este unul dintre cele mai rafinate pe care le poți găsi pe piață. Nu există treceri bruște sau nerafinate între motorul pe benzină și cel electric, iar în fazele de accelerare sunetul motorului de 2.0 litri nu este așa deranjant. Ba unora ar putea să li se pară chiar incitant.

Arhitectura hibridului clasic presupune acest motor de 2.0 litri benzină, aspirat, care livrează 148 de cai putere. El este asistat de un motor electric și de un generator. Puterea motorului electric a crescut și ea la 184 de cai putere. Una peste alta, nu vă puneți pe calculat, pentru că resursele nu sunt oferite în același timp. Așadar, o să poți conta doar pe 184 de cai.

Fiind un hibrid clasic, care se bazează pe pornirea motorului pe benzină și pe recuperare (o poți face cu padelele din spatele volanului sau cu treapta B a transmisiei), bateria are o dimensiune mică: doar 1 kWh. Resursele sunt decente pentru o mașină care cântărește 1.7 tone, însă nu vă așteptați la puseuri de adrenalină.

Mașina își face bine treaba și este capabilă de o exploatare decentă. Nu e submotorizată, însă hibridul clasic are limitările lui la viteze de autostradă sau atunci când forțezi nota într-o depășire. Dinamismul este dat de cuplul motor bun, resimțit destul de devreme.

  • mda, luni, 09.10.2023 11:21

    eu as fi preferat bogdane sa ne complici lectura mai degraba cu explicarea sistemului hibrid decat cu infloriturile inutile despre vinul de porto si exploratorii portughezi care se dadeau cu corabiile pe oceane. daca chiar era musai sa faci o introducere in nota artistica cu portughezii, te-ai fi putut lega de relatia lor speciala cu japii, mai ales avand in vedere ca ei sunt descoperitorii arhipelagului nipon si mai ales ca subiectul testului e o masina japoneza. despre masina acum, era util de adaugat ca este probabil singurul suv din segment care are un unghi de deschidere a usilor la 90 grade, ceea ce ii confera un plus major la partea practica. odata experimentat accesul asta superfacil n-o sa mai vrei altceva si o sa strambi din nas la orice masina la care usile nu se deschid la 90 grade, pentru ca da o senzatie de confort de neuitat. tehnic, prefer sistemul hibrid de la toyota si pe locul 2 cel e-power al lui nissan, motivul fiind ca asta al hondei, desi poate cel mai fluid in senzatii si placere a condusului, are o veriga potential vulnerabila la partea de fiabilitate pe termen lung, cu acele ambreiaje (sursa de uzura si pierderi de eficienta prin frictiune), care la toyota si nissan si chiar la e-tech-ul lui renault, nu exista. in orice caz, cr-v a fost si ramane o masina excelenta, facuta cu simt de raspundere, robusta, fiabila, practica si confortabila, care se vinde ca painea calda, mai ales in america de nord. atat de cautata si apreciata este, incat si pe piata de rulate cr-v isi mentine valoarea foarte bine. pacat ca europenii nu i-au prins gustul si prefera tiguan si 3008, ceea ce ma rog, nu e chiar asa rau, daca ne gandim ca astfel sustinem economia europeana din care si noi facem parte.

  • nsrei, luni, 09.10.2023 11:24

    daca tot dai jdemii de euro pe un suv, parca te ai bucura sa fie si 4wd. dar nu, la honda nu se poate. parca as trece asta la dezavantaje ?

  • ds, luni, 09.10.2023 12:12

    Deplin de acord cu @mda. Poate ar fi trebuit dezvoltat un pic subiectul sistemului hibrid.

  • Banditos, luni, 09.10.2023 12:33

    @mda Personal prefer sistemul hibrid de la Honda decat vajaiala de pe Toyota. Ca vorbeai de fiabilitate, (referindu-ma la Civic) azi dimineata 4*C, bateria plina peste 90%, a functionat "decat" motorul termic, probabil, pana a intrat in regim normal de temperatura. Ce faceam, pana acum, strict cu bateria (aprox 800m de rampa usoara) de data asta doar pe termic. Inclusiv o portiune de coborare. Toyota, la aceeasi temperatura, isi pornea termicul de cel putin 10 ori in acelasi interval de timp. Honda foloseste acelasi sistem hibrid e de ani de zile pe Jazz. Poate n-am fost atent, dar n-am auzit sa fie mai putin fiabil decat ce ofera Toyota. E-power este (ca si senzatii) mult peste Toyota si chiar Honda. Poate si ca e mai bine antifonat dar sentimentul de masina electrica nu-l mai regasesti decat la o masina...electrica: fluid, silentios, curat. Din nefericire nu are acel "umf" la acceleratie (daca asta iti doresti) fiind ceva mai lent (sau cel putin asa pare). Plus ca E-power pare sa fie chiar si mai putin eficient dintre cei trei.

  • Razvan, luni, 09.10.2023 12:39

    @nsrei are 4x4 disponibil in echiparea Advance,am comandat eu.

  • mda, luni, 09.10.2023 14:06

    @Bandidos ai dreptate in principiu, eu nu ziceam ca pe dovedite sistemul hondei e mai putin fiabil decat cel toyota sau nissan. doar aminteam, ca principiu constructiv, dpdv ingineresc, ca acele ambreiaje ar putea fi o posibila vulnerabilitate pe termen lung (a se remarca deci insiruirea de conditionale) fata de celelalte 2 sisteme rivale, la care practic nu prea ai ce strica nici daca vrei. iar dovedita pana in prezent nu este decat fiabilitatea la sistemul honda, nicidecum contrariul. din ce zici, deduc ca ti-ai tras noul civic. daca asa stau lucrurile sa-l stapanesti sanatos si sa te bucuri de el. cred ca ai ales bine (ca sistem hibrid ma refer, ca in rest, ca masina per total civicul e cam topul clasei) mai ales daca vocalizele tipice toyotelor hibrid nu te coafau. in rest, cu e-powerul lui nissan se pare ca asa e, cum le zici. nu l-am condus, dar aceleasi impresii le-am retinut si eu dintr-un comparativ in ams intre qashqai e-power si corolla hibrid.

  • mda, luni, 09.10.2023 14:10

    * corolla cross mai exact

  • alex_cu_a_mic, luni, 09.10.2023 15:22

    Ce galagie de bani au ajuns sa coste masinile. Cu toate astea ma intreb ce argumente obiective ar avea cineva sa-si ia o electrica in detrimentul unei hibride de genul asteia (35-45k euro) care nu sare calul la consum?

  • Banditos, luni, 09.10.2023 17:33

    @mda merci, Civic e o achizitie nu ieftina dar, cred, compromisul optim. Singura mea obiectiune e zgomotul la rulare (de la 70-80km/h in sus) fata de ceea ce am condus pana acum. Dar la anul se va rezolva si asta, cu o mica investitie in antifonare. Qashqai este peste Corolla Cross cu mult: materiale, imbinari, detalii, butoane(!), design interior putin ciudat si imbatranit inainte de vreme, suduri si suruburi la vedere pe la portbagaj,etc. Personal o bataie de joc. Tehnic, posibil sa respecte "reteta" Toyota: apa, paie si bataie. Dar nici ceialalti nu stau cu mana'n ...d. Daca mai aveam niste malai Qashqai ar fi fost pana la urma alegerea, inaintea lui Cross, a lui Sportage si Kuga (ultimul cu o oferta buna dar ...nu).

  • @alex_cu_a_mic, luni, 09.10.2023 22:08

    Prețul e pornire e 43k, bibicule. Vezi că s-au fiert crenvurștii.

  • Nick, marţi, 10.10.2023 09:29

    Niciodata nu as da asa bani pe o masina, doar pentru ca e hybrid. Nu este interesanta ca design, interior de anii 90, nici multimedia nu mai avanseaza... la condus e jale. 46 mii pentru ce?

  • alex_cu_a_mic, marţi, 10.10.2023 13:51

    @22:08 Si unde am zis c-ar fi pont? Am zis ca au ajuns sa coste o carca de bani masinile. Cat priveste pretul de 43k, zice si in articol ca nu e deloc cheala si ca sunt optiuni similare mai ieftine pe la 33-35k tot hibride dar mai slab echipate pe la H/Kia. Intrebarea pe care am pus-o se mentine. La un consum de 5-6% pentru un hibrid de assta de ce ti-ai bate capul cu o electrica?

  • @Nick, marţi, 10.10.2023 14:42

    In state se vand ca painea calda hibridele CR-V si Rav4. Daca nu ai pretentii speciale in materie de design, confort si lux si vrei o masina economica cu care sa-ti faci treaba 10 ani fara batai de cap, CRV si RAV4 sunt cele mai bune optiuni, nu si cele ma ieftine.

  • dragos, vineri, 08.12.2023 14:36

    @Banditos: sa inteleg ca x-trail e-power este peste acest civic? am condus doar e-power si urma sa testez si acest civic. Cum ti se pare din punct de vedere al spatiului, confort, acceleratie si manevrabilitate. sistemul e-power este peste hibrid: crv si rav4? Ms