Consum
Honda a ales acest sistem hibrid pentru a le oferi clienților săi un SUV economic, cu care să meargă prin oraș. Chiar dacă are dimensiuni generoase, știm că astfel de mașini sunt preferate în mediul urban. Iar consumul poate fi o problemă. Nu e cazul aici, pentru că valorile de consum a fost foarte bune. Ne-am învârtit pe undeva pe la 4.9 litri în mediul urban. Iar pe autostradă și drumuri naționale, unde s-a mers domol, consumul a fost chiar și de 5.1 litri/100 de kilometri.
Sunt valori foarte apropiate de ceea ce promite producătorul. Și, dacă e așa în viața reală, e clar că autonomia promisă va fi una uriașă. Honda anunță chiar și 966 de kilometri cu un plin. În cazul versiunii Plug-in Hybrid, care are un rezervor mai mic, autonomia scade la 828.
Media promisă de Honda CR-V, cu această versiune, este de 5.9 litri/100 de kilometri. Dacă ne uităm în segment, vedem că rivalul de o viață, adică Toyota RAV4, cu un hibrid de 180 de cai, promite un consum mediu de 5.6 litri/100 de kilometri. Hyundai Tucson, un alt rival pe măsură, promite un consum de 5.7 litri/100 de kilometri, însă el oferă și 4x4.
eu as fi preferat bogdane sa ne complici lectura mai degraba cu explicarea sistemului hibrid decat cu infloriturile inutile despre vinul de porto si exploratorii portughezi care se dadeau cu corabiile pe oceane. daca chiar era musai sa faci o introducere in nota artistica cu portughezii, te-ai fi putut lega de relatia lor speciala cu japii, mai ales avand in vedere ca ei sunt descoperitorii arhipelagului nipon si mai ales ca subiectul testului e o masina japoneza. despre masina acum, era util de adaugat ca este probabil singurul suv din segment care are un unghi de deschidere a usilor la 90 grade, ceea ce ii confera un plus major la partea practica. odata experimentat accesul asta superfacil n-o sa mai vrei altceva si o sa strambi din nas la orice masina la care usile nu se deschid la 90 grade, pentru ca da o senzatie de confort de neuitat. tehnic, prefer sistemul hibrid de la toyota si pe locul 2 cel e-power al lui nissan, motivul fiind ca asta al hondei, desi poate cel mai fluid in senzatii si placere a condusului, are o veriga potential vulnerabila la partea de fiabilitate pe termen lung, cu acele ambreiaje (sursa de uzura si pierderi de eficienta prin frictiune), care la toyota si nissan si chiar la e-tech-ul lui renault, nu exista. in orice caz, cr-v a fost si ramane o masina excelenta, facuta cu simt de raspundere, robusta, fiabila, practica si confortabila, care se vinde ca painea calda, mai ales in america de nord. atat de cautata si apreciata este, incat si pe piata de rulate cr-v isi mentine valoarea foarte bine. pacat ca europenii nu i-au prins gustul si prefera tiguan si 3008, ceea ce ma rog, nu e chiar asa rau, daca ne gandim ca astfel sustinem economia europeana din care si noi facem parte.