Tehnologie
În trecut, aveam o problemă cu Toyota, care părea că instalează televizoare cu lămpi pe mașinile sale. Niponii au rezolvat problema, însă, acum am ceva cu conaționalii lor de la Honda. Japonezii pare că au rămas blocați în timp, la generația anterioară. Cel puțin dacă te uiți în centrul planșei de bord.
Acolo există un ecran de 9 inch, cu sistemul Honda Connect. El funcționează decent, are un meniu simplu, iar simțul tactil este corect, chiar dacă mai are unele întârzieri. Însă, după părerea mea, nu este suficient. Ai nevoie de o grafică adaptată la zilele noastre, de un procesor mai rapid și de o complexitate ceva mai mare a funcțiilor. Bineînțeles, există și clienți tradiționaliști, care, poate, apreciază avansul acesta tehnologic infim.
În spatele volanului există un instrumentar digital de 10 inch, despre care spuneam și mai sus. Grafică decentă și posibilități de personalizare puține. Totuși, chiar dacă nu vorbim despre un vârf tehnologic în industria auto, putem vorbi despre un SUV care îți oferă multă tehnologie standard.
Spre exemplu, pe echiparea de bază ai scaune încălzite, ai acoperiș panoramic cu trapă, climatizare pe două zone, faruri full LED; hayon acționat electric, senzori de parcare și cameră de marșarier. De asemenea, dacă plusezi cu o echipare superioară, o să primești camere la 360 de grade sau un sistem audio Bose.
eu as fi preferat bogdane sa ne complici lectura mai degraba cu explicarea sistemului hibrid decat cu infloriturile inutile despre vinul de porto si exploratorii portughezi care se dadeau cu corabiile pe oceane. daca chiar era musai sa faci o introducere in nota artistica cu portughezii, te-ai fi putut lega de relatia lor speciala cu japii, mai ales avand in vedere ca ei sunt descoperitorii arhipelagului nipon si mai ales ca subiectul testului e o masina japoneza. despre masina acum, era util de adaugat ca este probabil singurul suv din segment care are un unghi de deschidere a usilor la 90 grade, ceea ce ii confera un plus major la partea practica. odata experimentat accesul asta superfacil n-o sa mai vrei altceva si o sa strambi din nas la orice masina la care usile nu se deschid la 90 grade, pentru ca da o senzatie de confort de neuitat. tehnic, prefer sistemul hibrid de la toyota si pe locul 2 cel e-power al lui nissan, motivul fiind ca asta al hondei, desi poate cel mai fluid in senzatii si placere a condusului, are o veriga potential vulnerabila la partea de fiabilitate pe termen lung, cu acele ambreiaje (sursa de uzura si pierderi de eficienta prin frictiune), care la toyota si nissan si chiar la e-tech-ul lui renault, nu exista. in orice caz, cr-v a fost si ramane o masina excelenta, facuta cu simt de raspundere, robusta, fiabila, practica si confortabila, care se vinde ca painea calda, mai ales in america de nord. atat de cautata si apreciata este, incat si pe piata de rulate cr-v isi mentine valoarea foarte bine. pacat ca europenii nu i-au prins gustul si prefera tiguan si 3008, ceea ce ma rog, nu e chiar asa rau, daca ne gandim ca astfel sustinem economia europeana din care si noi facem parte.