
Tehnologie
Noua generație Hyundai Kona primește un ansamblu de bord complet digital și curbat, cu două afișaje de câte 12.3 inch pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul multimedia.
Sistemul multimedia este bine pus la punct. Navigarea prin meniuri se face ușor și este intuitivă, mai ales datorită butoanelor fizice de sub ecran, iar sistemul în sine se mișcă foarte rapid și fără întreruperi.
Instrumentarul de bord își schimbă afișajul în funcție de modul de rulare. Din ecranul central poți să schimbi suplimentar afișajul bordului pentru un aspect mai apropiat de cel tradițional. Apropo de instrumentar, acesta este foarte ușor de citit. Conexiunea wireless cu Android Auto a mers rapid și fără probleme pe toată durata testului.
Ca dotări, mașina mea de test a avut un sistem de păstrare a benzii de rulare, un cruise control adaptiv și un sistem de monitorizare a șoferului. Sistemul de păstrare a benzii se face simțit printr-o mișcare subtilă a volanului, care te ghidează înapoi către centrul benzii.
Uneori, acest sistem este puțin prea sensibil, mai ales când trebuie să calci pe dungile albe pentru a evita un obstacol pe marginea șoselei, iar la drumuri lungi, în special rurale, sistemul poate deveni ușor enervant.
Cât despre pilotul automat, acesta îți oferă posibilitatea să reglezi distanța față de mașina din față. Fiind adaptiv, sistemul preia accelerația, frânarea și direcția, chiar și la viteze de autostradă.
Stai, boss, ca nu inteleg. Masina a luat 4 stele la testele Euro NCAP, dar voi ii dati 3.5 stele la capitolul Siguranta? Cum mai si vine asta?