Motor / Transmisie
Gama de motorizări disponibile acum pentru Jeep Renegade se împarte clar între modelele clasice, cu motorizări exclusiv pe combustie internă, și cele noi, vândute sub sigla „4xe”, denumirea departamentului de marketing Stellantis pentru versiunile plug-in hybrid.
Abrevierea 4xe încearcă să păstreze vie amintirea sistemelor legendare de tracțiune 4x4 ale modelelor mai vechi de la Jeep.
Ei bine, dacă îți dorești o versiune PHEV a lui Jeep Renegade, ai la dispoziție două alternative, ambele cu același motor de 1.3 litri, cu 4 cilindri, turbo, pe benzină, dar tactat la niveluri diferite de putere. Acesta e ajutat și de un motor electric, poziționat pe puntea spate, care se va ocupa doar de propulsia roților din imediata sa apropiere, oferind în acest fel tracțiune 4x4 modelelor PHEV.
Practic, singura diferență între modelul de bază, cu 190 CP și cel de top, de 240 CP, este nivelul de resurse dezvoltat de propulsorul de sub capotă. Acesta produce ori 130 CP ori 180 CP și este ajutat de motorul electric de 60 CP menționat mai devreme.
Transmisia e asigurată de o cutie de viteze automată cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj sau direct de către motorul electric, conectat la cele două roți motrice spate, prin intermediul unui sistem cu o singură viteză. Practic, atunci când conduci noul Jeep Renegade 4xe în modul pur electric, acesta se transformă într-un model cu propulsie pur spate, o soluție tehnică pe care am întâlnit-o și pe modele precum DS7 E-Tense sau MINI Countryman Cooper SE.
Livrarea resurselor se face liniar în prima parte a accelerării. Asta mulțumită motorului electric. Din păcate, în funcție de viteza la care motorul cu combustie internă pornește, cutia de viteze automată poate părea uneori luată prin surprindere.
Nu de puține ori am avut impresia că unitatea de control a acesteia nu știa exact ce treaptă să aleagă în momentul în care propulsia termică prelua atribuțiile. Mai mult decât atât, dacă pentru prima parte a drumului tău lucrurile vor fi foarte line, cât timp rulezi complet electric, odată ce resursele din baterie s-au evaporat, mașina se va bizui din ce în ce mai mult pe motorul termic de sub capotă, iar problemele de selectare a treptelor venite din partea cutiei de viteze vor deveni mult mai evidente.
Partea bună este că cei 240 de cai putere sunt mai mult decât îndestulători pentru un model de dimensiunile unui Renegade și, practic, mașina se descurcă cel mai bine atunci când se află sub accelerații puternice.
50.000 euro? Pe bune? La banii astia iti cumperi mazda cx-60 versiunea de baza.