Motor / Transmisie

4.0

Gama de motorizări disponibile acum pentru Jeep Renegade se împarte clar între modelele clasice, cu motorizări exclusiv pe combustie internă, și cele noi, vândute sub sigla „4xe”, denumirea departamentului de marketing Stellantis pentru versiunile plug-in hybrid.

Abrevierea 4xe încearcă să păstreze vie amintirea sistemelor legendare de tracțiune 4x4 ale modelelor mai vechi de la Jeep.

Ei bine, dacă îți dorești o versiune PHEV a lui Jeep Renegade, ai la dispoziție două alternative, ambele cu același motor de 1.3 litri, cu 4 cilindri, turbo, pe benzină, dar tactat la niveluri diferite de putere. Acesta e ajutat și de un motor electric, poziționat pe puntea spate, care se va ocupa doar de propulsia roților din imediata sa apropiere, oferind în acest fel tracțiune 4x4 modelelor PHEV.

Practic, singura diferență între modelul de bază, cu 190 CP și cel de top, de 240 CP, este nivelul de resurse dezvoltat de propulsorul de sub capotă. Acesta produce ori 130 CP ori 180 CP și este ajutat de motorul electric de 60 CP menționat mai devreme.

Transmisia e asigurată de o cutie de viteze automată cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj sau direct de către motorul electric, conectat la cele două roți motrice spate, prin intermediul unui sistem cu o singură viteză. Practic, atunci când conduci noul Jeep Renegade 4xe în modul pur electric, acesta se transformă într-un model cu propulsie pur spate, o soluție tehnică pe care am întâlnit-o și pe modele precum DS7 E-Tense sau MINI Countryman Cooper SE.

Livrarea resurselor se face liniar în prima parte a accelerării. Asta mulțumită motorului electric. Din păcate, în funcție de viteza la care motorul cu combustie internă pornește, cutia de viteze automată poate părea uneori luată prin surprindere.

Nu de puține ori am avut impresia că unitatea de control a acesteia nu știa exact ce treaptă să aleagă în momentul în care propulsia termică prelua atribuțiile. Mai mult decât atât, dacă pentru prima parte a drumului tău lucrurile vor fi foarte line, cât timp rulezi complet electric, odată ce resursele din baterie s-au evaporat, mașina se va bizui din ce în ce mai mult pe motorul termic de sub capotă, iar problemele de selectare a treptelor venite din partea cutiei de viteze vor deveni mult mai evidente.

Partea bună este că cei 240 de cai putere sunt mai mult decât îndestulători pentru un model de dimensiunile unui Renegade și, practic, mașina se descurcă cel mai bine atunci când se află sub accelerații puternice.

  • adig01, miercuri, 06.04.2022 08:17

    50.000 euro? Pe bune? La banii astia iti cumperi mazda cx-60 versiunea de baza.

  • Seriff, miercuri, 06.04.2022 08:54

    ''Pe autostradă, la viteze în jurul valorii de 130 km/h, consumul afișat de computerul de bord a stagnat în jurul valorii de 10 l/100 kilometri, de așteptat din moment ce versiunea PHEV nu mai beneficiază de ajutorul motorului electric la astfel de viteze.'' 10/ 100 la viteza de 130 km/h??? Asta e progres? Unde s-a ajuns, cand te gandesti ca au fost masini diesel care la 130 consumau 5/ 100, absolut penibil.

  • eu, miercuri, 06.04.2022 12:30

    auzi la ei ... autonomie de 310 km. astia le fac special sa para ca alea electrice au autonomie mai mare...

  • @serif, miercuri, 06.04.2022 13:01

    pt cine merge des pe autostrada exista in continuare masini care consuma 5. masina asta, ca orice PHEV e foarte buna pentru cine o foloseste in scopul pt care a fost creata. nu esti tu in masura sa evaluezi progresul. plus ca ai o impresie gresita cum ca ce ti se potriveste tie automat merge si la altii... da jos ochelarii de cal, suntem diferiti si avem nevoie diferite, nu mai fi taliban.

  • Seriff, miercuri, 06.04.2022 13:32

    Pai sunt in masura sa evoluez progresul, pentru ca aceste masini nu se mai gasesc diesel si sunt phev cu emblema ECO, nu sunt de fapt Eco, sunt niste masini foarte grele care consuma si curent si o gramada de benzina, e o minciuna imensa cu ele, mai costa si 50.000 euro, orice om e interesat de consumul masinii la drum lung, ca doar nu isi ia masina sa se duca la lidl sa ia paine cu ea, pentru aia exista bicicleta.

  • Snow, luni, 11.04.2022 12:47

    Abilitati de off-road unice in segment ? Pe bune ? Ati testat daca si cum merge 4x4 ? Incercati sa urcati cu ea macar la cabana Ciucas si vorbiti-ne apoi de 'abilitatile de off-road'. Si Tiguanu' se lauda cu 200 mm garda la sol da' cand o masori nu ies de cat vreo 180 mm ... Ati masurat cei 201 mm ? Ceva scuturi metalice are pe dedesubt ? Blocheaza ceva diferentiale ? 310 km autonomie ??? Si ce faci cand se descarca bateria ? ramai in 'off-road' cu o masina grea si doar cu tractiune fata ? Daca vreti s-o 'pozitionati' dpdv off-road comparati-o cu un Duster 4x4 si vedeti ce iese ! Pretul Jeep-ului e dublu da' macar dimensiunile sunt asemenatoare ...

  • PMC, joi, 14.04.2022 09:22

    Masina asta e un anti-produs. Cine da 48.000 pe o asemenea masina e plecat cu vaca la pascut. Pur si simplu masinile astea iti ofera cel mai bun motiv sa nu iti mai iei masina decat second hand si sa astepti o generatie de oameni normali care sa ii mature pe nenorocitii care au produs tot ce se intampla acum in lume.

  • Alex, duminică, 24.04.2022 04:17

    Voi chir ati testat masina asta?