Consum

3.5

Discuția în jurul eficienței unui model plug-in hybrid va depinde întotdeauna de modul de exploatare. Acest tip de propulsie nu este recomandabil celor care nu își propun să exploateze mașina așa cum ea a fost concepută, respectiv cu bateria încărcată pe cât de des posibil.

Pentru deplasarea doar pe electroni, Jeep Renegade 4xe vine dotat cu o baterie de 11.4 kWh, poziționată în partea din spate a mașinii, motiv pentru care și rezervorul de combustibil a trebuit ajustat, având acum o capacitate de doar 36.5 litri.

Conform celor de la Jeep, bateria de 11.4 kWh de la bordul lui Jeep Renegade ar trebui să îți ofere o autonomie pur electrică de circa 43 de kilometri, destul de departe de cei 30 obținuți de mine în traficul aglomerat de iarnă, în București.

După epuizarea electronilor stocați în baterie, va trebui să te descurci doar cu ajutorul motorului de 1.3 litri de sub capotă. Astfel, te poți aștepta la cifre în jurul a 10 l/100 de kilometri prin oraș, cu o baterie complet goală, deși numerele oficiale pretind un consum de 2.3 l/100 kilometri.

Pe autostradă, la viteze în jurul valorii de 130 km/h, consumul afișat de computerul de bord a stagnat în jurul valorii de 10 l/100 kilometri, de așteptat din moment ce versiunea PHEV nu mai beneficiază de ajutorul motorului electric la astfel de viteze. Nici dimensiunea mică a rezervorului nu ajută deloc, autonomia totală indicată de mașină la momentul ridicării de la importator fiind în jur de 310 kilometri, cu plinul făcut și bateria plină.

Jeep nu este singurul producător care ajunge departe de estimările oficiale de consum în viața reală. Rivalii săi au aceleași probleme. De exemplu, MINI Countryman Cooper SE are un consum teoretic de 1.7 l/100 kilometri, complet nerealist în lipsa încărcării bateriei. Același lucru poate fi spus și despre Audi Q3 45 TFSIe, un PHEV ce pretinde un bir de doar 1.6 l/100 kilometri.

Aceste valori ar fi atinse doar în condițiile în care modelele menționate mai sus ar parcurge în fiecare zi cel puțin jumătate din traseul lor folosind exclusiv motorul electric.

 

 
  • adig01, miercuri, 06.04.2022 08:17

    50.000 euro? Pe bune? La banii astia iti cumperi mazda cx-60 versiunea de baza.

  • Seriff, miercuri, 06.04.2022 08:54

    ''Pe autostradă, la viteze în jurul valorii de 130 km/h, consumul afișat de computerul de bord a stagnat în jurul valorii de 10 l/100 kilometri, de așteptat din moment ce versiunea PHEV nu mai beneficiază de ajutorul motorului electric la astfel de viteze.'' 10/ 100 la viteza de 130 km/h??? Asta e progres? Unde s-a ajuns, cand te gandesti ca au fost masini diesel care la 130 consumau 5/ 100, absolut penibil.

  • eu, miercuri, 06.04.2022 12:30

    auzi la ei ... autonomie de 310 km. astia le fac special sa para ca alea electrice au autonomie mai mare...

  • @serif, miercuri, 06.04.2022 13:01

    pt cine merge des pe autostrada exista in continuare masini care consuma 5. masina asta, ca orice PHEV e foarte buna pentru cine o foloseste in scopul pt care a fost creata. nu esti tu in masura sa evaluezi progresul. plus ca ai o impresie gresita cum ca ce ti se potriveste tie automat merge si la altii... da jos ochelarii de cal, suntem diferiti si avem nevoie diferite, nu mai fi taliban.

  • Seriff, miercuri, 06.04.2022 13:32

    Pai sunt in masura sa evoluez progresul, pentru ca aceste masini nu se mai gasesc diesel si sunt phev cu emblema ECO, nu sunt de fapt Eco, sunt niste masini foarte grele care consuma si curent si o gramada de benzina, e o minciuna imensa cu ele, mai costa si 50.000 euro, orice om e interesat de consumul masinii la drum lung, ca doar nu isi ia masina sa se duca la lidl sa ia paine cu ea, pentru aia exista bicicleta.

  • Snow, luni, 11.04.2022 12:47

    Abilitati de off-road unice in segment ? Pe bune ? Ati testat daca si cum merge 4x4 ? Incercati sa urcati cu ea macar la cabana Ciucas si vorbiti-ne apoi de 'abilitatile de off-road'. Si Tiguanu' se lauda cu 200 mm garda la sol da' cand o masori nu ies de cat vreo 180 mm ... Ati masurat cei 201 mm ? Ceva scuturi metalice are pe dedesubt ? Blocheaza ceva diferentiale ? 310 km autonomie ??? Si ce faci cand se descarca bateria ? ramai in 'off-road' cu o masina grea si doar cu tractiune fata ? Daca vreti s-o 'pozitionati' dpdv off-road comparati-o cu un Duster 4x4 si vedeti ce iese ! Pretul Jeep-ului e dublu da' macar dimensiunile sunt asemenatoare ...

  • PMC, joi, 14.04.2022 09:22

    Masina asta e un anti-produs. Cine da 48.000 pe o asemenea masina e plecat cu vaca la pascut. Pur si simplu masinile astea iti ofera cel mai bun motiv sa nu iti mai iei masina decat second hand si sa astepti o generatie de oameni normali care sa ii mature pe nenorocitii care au produs tot ce se intampla acum in lume.

  • Alex, duminică, 24.04.2022 04:17

    Voi chir ati testat masina asta?