Consum
Discuția în jurul eficienței unui model plug-in hybrid va depinde întotdeauna de modul de exploatare. Acest tip de propulsie nu este recomandabil celor care nu își propun să exploateze mașina așa cum ea a fost concepută, respectiv cu bateria încărcată pe cât de des posibil.
Pentru deplasarea doar pe electroni, Jeep Renegade 4xe vine dotat cu o baterie de 11.4 kWh, poziționată în partea din spate a mașinii, motiv pentru care și rezervorul de combustibil a trebuit ajustat, având acum o capacitate de doar 36.5 litri.
Conform celor de la Jeep, bateria de 11.4 kWh de la bordul lui Jeep Renegade ar trebui să îți ofere o autonomie pur electrică de circa 43 de kilometri, destul de departe de cei 30 obținuți de mine în traficul aglomerat de iarnă, în București.
După epuizarea electronilor stocați în baterie, va trebui să te descurci doar cu ajutorul motorului de 1.3 litri de sub capotă. Astfel, te poți aștepta la cifre în jurul a 10 l/100 de kilometri prin oraș, cu o baterie complet goală, deși numerele oficiale pretind un consum de 2.3 l/100 kilometri.
Pe autostradă, la viteze în jurul valorii de 130 km/h, consumul afișat de computerul de bord a stagnat în jurul valorii de 10 l/100 kilometri, de așteptat din moment ce versiunea PHEV nu mai beneficiază de ajutorul motorului electric la astfel de viteze. Nici dimensiunea mică a rezervorului nu ajută deloc, autonomia totală indicată de mașină la momentul ridicării de la importator fiind în jur de 310 kilometri, cu plinul făcut și bateria plină.
Jeep nu este singurul producător care ajunge departe de estimările oficiale de consum în viața reală. Rivalii săi au aceleași probleme. De exemplu, MINI Countryman Cooper SE are un consum teoretic de 1.7 l/100 kilometri, complet nerealist în lipsa încărcării bateriei. Același lucru poate fi spus și despre Audi Q3 45 TFSIe, un PHEV ce pretinde un bir de doar 1.6 l/100 kilometri.
Aceste valori ar fi atinse doar în condițiile în care modelele menționate mai sus ar parcurge în fiecare zi cel puțin jumătate din traseul lor folosind exclusiv motorul electric.
50.000 euro? Pe bune? La banii astia iti cumperi mazda cx-60 versiunea de baza.