Interior
Evoluția modelului Sportage a arătat un fel de paradox de-a lungul timpului, cel puțin pentru noi, europenii, obișnuiți cu un anumit tipar de a face mașini. Modelele de la producătorii germani, de exemplu, arată o oarecare maturizare prin design, pe măsură ce adună fire de păr alb. Aici, lucrurile stau chiar invers.
De-a lungul celor 5 generații de Sportage lansate de Kia, am văzut constant cum interiorul a devenit din ce în ce mai tineresc, digitalizat și prietenos cu utilizatorii. Noua versiune duce lucrurile la un alt nivel.
Totul arată cum ar trebui într-un model lansat în 2021. Avem ecrane mari, montate într-o singură unitate pe planșa de bord, cu un design curbat. Ai toată tehnologia de care ai nevoie, precum și materiale de bună calitate acolo unde contează. Singura critică aici ar fi folosirea cu mână largă a suprafețelor de plastic negru lucios.
Aceste zone s-au dovedit adevărate aspiratoare de amprente și urme de tot felul, de-a lungul testului. Toată consola centrală, mari părți din zona de deasupra planșei de bord, precum și panourile ușilor se vor confrunta cu această problemă.
O altă critică ar fi zona inferioară a panourilor ușilor, care folosește un plastic tare și neprietenos, dar nu e nimic din ceea ce nu regăsești și pe alte modele din segment. Din fericire, aici se cam opresc criticile, care nu sunt nici pe departe un „deal breaker”, cum spun americanii.
Pe partea pozitivă a lucrurilor putem nota simplitatea butoanelor din cabină, ergonomia excelentă (totul e plasat intuitiv în jurul tău), materialele de bună calitate (plastic moale pe zona superioară a habitaclului și pielea combinată cu Alcantara pe scaune), multe zone de stocare și spațiul generos.
Kia Sportage este acum una dintre cele mai mari și spațioase mașini din acest segment, oferind loc destul și pentru patru adulți de peste 1.8 metri înălțime. La nivelul poziției de condus, nicio surpriză: stai sus, iar scaunele oferă confortul necesar pentru drumuri medii și lungi.
Portbagajul are o capacitate de 587 de litri pe versiunea hibridă, ceea ce este mai mult decât oferă Kuga (475 litri) sau Honda CR-V (497 litri), ori chiar Mazda CX-5 (510 litri). Volkswagen Tiguan chiar și în versiune PHEV ramane rege la acest capitol, cu un neverosimil 615 litri.
Parcă era vreo 18 mii. Plusul ajungerii la 43 mii e că o să am mai puține în față să-mi ia viziunea vizionară. Și tot e bine că n-ați mai pus datele tehnice de la Passat TDI.